Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder till iCloud drive?


MatsJönsson

Rekommendera Poster

I Yosemite, jag har tolkat det som att man då kan ha hela sitt bildbibliotek på Cloud driven, så man kan redigera och komma åt samtliga sina foton oavsett om det är MacBooken, IMacen, IPaden eller sin Iphone och var som helst ifrån.

 

Hur skall det funka? Jag hittar verken någon inställning eller hur man gör det via Iphoto, eller Aperture.. Eller skall man "ladda" upp sitt Library?

 

Jag har sökt och testat en del, men jag får det inte att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får vänta på att Apple släpper sitt "Photos" för Yosemite innan vi kan ladda upp hela iPhotobiblioteket i iCloud.

Photos beräknas släppas tidigt nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, det förklara ju det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är som sagt betan igång på iCloud Photo Library, och det funkar ju snyggt mellan Ipad och Iphonen, men hur gör man för att flytta över bilderna från sin Mac? Med IPhoto eller Aperture? I Cloud drive ser man inte ens bilder i någon mapp, var ligger de?

 

Är det enda man kan göra från sin Mac, att radera och ladda ner bilderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken iPhoto eller Aperture stödjer bildbiblioteket på iCloud, utan de stödjer enbart den gamla synktjänsten Bildström. Bildiblioteket på iCloud ersätter Bildström, men Bildbiblioteket är än så länge i Beta-version och inte färdigt än. I dagsläget är det bara iOS-enheterna som kan lägga bilder där på ett enkelt sätt. iPhoto och Aperture på Mac ersätts av en ny applikation - Bilder - någon gång första kvartalet 2015, och då kommer detta bildibliotek troligen släppas i färdig version samtidigt med nya Bilder-applikationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...