Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Handoff, fortsätta mail funktionen i OS X Yosemite


fredriknordstrom

Rekommendera Poster

fredriknordstrom

Hej,

 

Luddig rubrik kanske. Jag som många andra har installerat nya OS X nu, allt funkade bra. Ringa/svara funkar utan problem.. Däremot får jag inte funktionen att börja skriva ett mail på telefonen och sedan fortsätta på min iMac att fungera. Kommer liksom inget till datorn så att säga :)

 

Är det någon inställning eller något jag måste aktivera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Har samma problem både mellan iPhone-iPad-MBA . Ingen handoff alls verkar funka.

Samtal funkar till-från på macen men bara från iPad. Sms funkar varken på macen eller iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Mattem, perfekt! Svara/ringa gick ju bra, funka sweet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska bli spännande att se hur de funkar. Vet du om sms också aktiveras först på måndag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handoff aktiveras först med iOS 8.1, dvs först på måndag.

 

Nej Handoff fungerar med iOS 8.0.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska bli spännande att se hur de funkar. Vet du om sms också aktiveras först på måndag?

 

Smsa verkar fungera för mig :)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Smsa verkar fungera för mig :)!

 

Är du verkligen hundra på det så det inte är iMessage?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Rstattin, som sagt, det är nog vanliga iMessage du upplever. Eller har du provat mot en som inte har iPhone/iMessage?

 

Ot, designen tilltalar mig starkt, gillar den avskalade designen! Snyggt och cleant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är du verkligen hundra på det så det inte är iMessage?

Hehe! Nu vart det lite skumt, förut har jag inte kunnat slå in farsans nummer och "klicka vidare" (farsan har inte iphone/imessage...) och det kunde jag nu! Men jag kunde inte skicka såg jag nu. :(

 

Aja, får väl vänta då :P

 

Ringa har jag däremot gjort ett par gånger, från datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

 

Nej Handoff fungerar med iOS 8.0.2

 

Ser att jag har Handoff inställningen, men får det ändå inte att fungera. Avvaktar tills på måndag så får man väl se om det funkar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade ett SMS på min iPad och kan se det på min iPhone och fortsätta.

 

Foto%202014-10-18%2010%2001%2017.png?dl=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Jag startade ett SMS på min iPad och kan se det på min iPhone och fortsätta.

 

Foto%202014-10-18%2010%2001%2017.png?dl=

 

Ja då är frågan, är det någon inställning man måste göra på iMacen eller i iPhonen? Har Handoff funktionen på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På din iMac kan du glömma det för den är för gammal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

På din iMac kan du glömma det för den är för gammal

Ahhh, jaså det är där begränsningen sitter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte att man behövde blåtand igång också. Nu fungerar Handoff/Continuity för mig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Ja det har jag inte ens provat, men min modell verkar vara lite för gammal :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handoff fungerar från mina macar till mina macar och till min iPhone 5S men aldrig från min iPhone till någon av macarna. Vetifan vad jag gör för fel men känns buggigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och efter några omstarter, loggat ur och in på iCloud på telefonen, av och på av iMessage och av och på med blåtand några gånger och även några omstarter av telefonen så fungerar det nu som det ska. Peppar peppar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar handoff mellan ipad och iphone, samt mellan macbooken å iphone men inte iphone till mac. Går inte heller att koppla ihop iphone med macen via blåtand, den kopplar ner hela tiden och koden för parkoppling visas på macen en halv sekund och försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är uppenbarligen flera som lyckats med detta. Kan någon av er förklara hur det går till ?

 

Finns inga som helst inställningar någonstans. Kan inte skicka ett enda meddelande via iMessage som ett SMS till någon som inte har iPhone. Och ringa, vilken app är det ?? Det finns inget i iMessage som tillåter det. Det finns sidor på nätet som antyder att man ska koppla telefonnummer till sitt iMessage konto, men det finns ingen sådan möjlighet någonstans jag kan hitta. Jag hittar heller ingen som helst dokumentation som förklarar detta och ingenting på google heller. Den enda information jag hittar är att denna funktionalitet ska finnas i Yosemite, men som sagt var ingen som helst ledtråd till hur man får till det.

 

Jo, jag kör Yosemite! Version är 10.10. Allt är platt, svart-vitt och riktigt fult. Jag anser även att iOS7 är det fulaste som någonsin visats på en skärm. Android känns dock inte som ett alternativ så jag får gråta lite och leva med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

För att få ringa/svara funktionen att fungera så måste telefonen och Mac datorn vara på samma nätverk.

 

Sen vad gäller handoff så verkar det inte funka på min dator, mest troligt för gammal? Lite tråkigt då jag tyckte det va en fiffig funktion med att kunna starta något och sedan fortsätta på ex Mac enhet..

 

Står det någonstans vilka modeller som är/är inte kompatibel för handoff? Har själv inte sett något om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Här står lite hur man kan se om det funkar eller inte.

 

http://lifehacker.com/find-out-if-your-mac-will-support-handoff-in-os-x-yosem-1605078625

 

Jag har 0x4 så för mig funkar inte det här med SMS och mail, ringa och svara funkar dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...