Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lyckas inte få handoff att fungera alls.


d_st02

Rekommendera Poster

Jag sitter och försöker få ordning på handoff men ingenting verkar fungera. Provat att börja skriva mail på paddan och sedan öppna iphonen och fortsätta där, inget händer/hänt, samma sak med nya yosemite, inget verkar synka. Provade att göra en färdbeskrivning på MBA´n , öppnade sedan kartor i iphone men där finns inga notiser eller nåt som visa att Jag redan grejat i macen.

 

Har Jag kanske missuppfattat allt eller är Jag bara dum som inte förstår hur det funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så med Handoff att det inte börjar funka från och med måndag med 8.1? Vet inte säkert men det är mycket som inte funkar nu ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mest hört att det handlar om pay och buggfixar, iof allt de här om handoff och sms kanske e buggfixar :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att det kräver Bluetooth LMP-version: 0x6 för att fungera.

Någon som kan bekräfta?

Min MBP 15" Early-2011 med Yosemite har 0x4 så på den lär det väl inte fungera?

 

LMP 0x6 verkar vara samma sak som Bluetooth 4.0 som krävs.

Brytgränsen för om en Mac har det eller inte verkar ligga omkring 2011-2012

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min MBA är mid -13 så nåt hinder borde inte finnas för mig, men ska blåtanden vara på på alla enheter för att de ska funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Mac mini 2012 fungerar, inte MacBook Pro late 2011, har för mig att det inte skulle fungera på äldre modeller än 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några säger att funktionerna släpps på måndag med ios8.1, andra säger att de behövs blåtand å du säger att de fungerar på dina prylar redan nu. Hm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handoff mellan iOS enheter med 8.0.2 ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att det kräver Bluetooth LMP-version: 0x6 för att fungera.

Någon som kan bekräfta?

Min MBP 15" Early-2011 med Yosemite har 0x4 så på den lär det väl inte fungera?

 

LMP 0x6 verkar vara samma sak som Bluetooth 4.0 som krävs.

Brytgränsen för om en Mac har det eller inte verkar ligga omkring 2011-2012

 

De flesta bloggar och andra Mac-sidor nämner detta också och eftersom min blåtand bara är 0x4 så kan jag bekräfta att så är fallet. (Macbook5,1 (Alu) Late 2008)

 

Känns lite trist... Men man överlever, allting uppdateras ju ändå över iCloud Drive så hur svårt är det att öppna programmet själv?

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska tydligen gå att fixa på MacBook Air 2011 och Mac mini 2011 utan ny hårdvara.

Lite kommandorader vad jag förstod. Googla på det ni som vill. Hade jag haft kvar länken hade den naturligtvis bifogats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern har en tillräckligt ny Mac men för gammal iPhone.

Jag har för gammal Mac men tillräcklig iPhone.

Undrar om jag kan lura av henne Macen på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats få ipad och macbooken att lira bra samt iphone å ipad men inte iphone och macbook ännu.

 

Lyckas få macbooken att kunna svara på samtal men ipaden vill inte hänga med på samtal, den klarade de första två dagarna men nu är de helt kört verkar det som.

 

Några idéer på att få allt att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att Apple inte längre säger "It just works", för de nya continuity-funktionerna har sannerligen inte bara fungerat för mig, och om man googlar ser man att många andra också har haft problem.

 

Nu tror jag i alla fall att jag har lyckats få igång allt:

  • Handoff från Mac till iPhone fungerar
  • Handoff från iPhone till Mac fungerar
  • Skicka och ta emot SMS på Mac fungerar
  • Ringa via Mac fungerar
  • Instant Hotspot fungerar (det var den som tog allra längst tid att få igång)

Men det tog flera dagar att få igång allt. Jag är faktiskt besviken på detta, trodde att jag skulle slippa sånt här strul när jag bytte till Mac. :superirriterad:

 

Det bästa tipset jag hittade finns här (handlar om problem med Instant hotspot): https://discussions.apple.com/thread/6614211

 

Det viktigaste rådet var detta:

Ok... I've had some success with the issue. It seems to be a combination of resetting my network settings on my phone and reinitializing the iCloud accounts on both devices. Following are the steps that worked for me on several different devices. They may not all be absolutely necessary but it's what finally got the functionality working on all of my devices.

1. Sign out of the iCloud account on both devices. (I let iCloud delete everything when asked. It all comes back when sign back in later)

2. Reset Network Settings on the iPhone (General -> Reset -> Reset Network Settings)

3. If necessary, Rename the phone to what you want it called (General -> About -> Name. Resetting network settings consistently renamed my phone to just "iPhone")

4. Power down both devices.

5. Restart iPhone and log back in to iCloud.

6. Restart other device and log back into iCloud.

 

Längre ner fanns också detta tips, som jag också använde:

 

In addition to Tim's steps, the following seems to have helped me get my 13" rMBP to connect more reliably.

  1. Turn off Bluetooth
  2. rename or delete ./library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist (if it exists)
  3. rename or delete /library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist (if it exists)
  4. restart your Mac
  5. Turn on Bluetooth

 

Dessutom gjorde jag som MacHedda gjorde för att får bort lagg vid tangentbordsinmatning:

(I denna tråd: https://forum.macworld.se/topic/169352-iphone-6-plus-laggar-vid-textinmatning/)

För mig räckte det med att göra en säkerhetskopia i iTunes, återställa iPhone till fabriksinställningarna och sedan plocka tillbaka allt från säkerhetskopian. Nu rullar den på som den borde gjort från början - Nada lagg!!

 

 

Efter att ha gjort alla dessa saker och lite till har jag till slut fått allt att fungera. Det är inte okej att det ska vara så här krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yosemite och HandsOff

Inte alla datorer är kompatibla med det. Men nu finns ett aktiveringsverktyg:

Continuity Activation Tool (github)


continuity-tool-compatibility-list-610x3

The tool is not compatible with BT4 USB Dongles, it only works with the right internal Apple wireless hardware.”

 

 

Läs mer om det här: http://osxdaily.com/2014/10/23/enable-continuity-handoff-on-unsupported-macs/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt har funkat perfekt nu några dagar med ip6-iPad-mac.

Enda som inte funkar är att ta upp samtal med iPad som iof inte har med handoff å göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har en MBR köpt i år och uppdaterad till Yosemite och en ny Ipad air 2. Fungerar inte alls trots att jag är inloggad på Icloud på båda och allt ska vara enligt guiden http://macworld.idg.se/2.1038/1.589165/sa-lirar-ios-8-och-os-x-yosemite-ihop.

 

Det borde kanske finnas en kontroll för hands off inbyggd så man vet att allt är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MBR köpt i år och uppdaterad till Yosemite och en ny Ipad air 2. Fungerar inte alls trots att jag är inloggad på Icloud på båda och allt ska vara enligt guiden http://macworld.idg.se/2.1038/1.589165/sa-lirar-ios-8-och-os-x-yosemite-ihop.

 

Det borde kanske finnas en kontroll för hands off inbyggd så man vet att allt är ok.

 

Det många missar är att BT ska vara igång också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det många missar är att BT ska vara igång också.

Stämmer, annars funkar det inte. Jag fick mitt att fungera trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...