Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pilarna bredvid kataloger i Finder?


Positiva Nollan

Rekommendera Poster

Positiva Nollan

Jag uppgraderade för ett par månader till Mavericks och i dag till Yosemite. I båda versionerna av OS X har jag ett problem som jag undrar om det är möjligt att fixa på något sätt.

 

Jag har alla mina kataloger i listvy och numera så visas inte någon pil (trekant) bredvid katalogerna i "Hämtade filer" och i på externa hårddiskar. Så om jag vill öppna några kataloger samtidigt och dra och släppa innehållet i dessa till en plats så är det inte längre möjligt. Bara för att se var som är i en katalog så måste jag dubbelklicka på den. Detta gäller alltså, vad jag kan se, bara i hämtade filer och på externa hårddiskar. På alla andra ställen beter sig Finder precis som vanligt.

 

Finns det något kommando man kan köra i Terminalen eller något för att fixa detta? Jag har letat överallt efter en inställning man kan ändra för att få tillbaka dessa pilar, men hittar inget.

 

Hoppas att detta är ett känt problem och att det finns en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positiva Nollan

Nu förstår jag varför flera hundra som läst mitt inlägg inte har svarat. På min grannes dator fanns inte detta problem. Då är det något fel jag fick med vid installationen av Mavericks och som sedan följde med till Yosemite. Jag hoppas verkligen att jag inte ska behöva installera om OS X från grunden för att fixa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positiva Nollan

Testa att slänga "com.apple.finder.plist"-filen. Den ligger i ditt Användarbibliotek > Preferences.

 

Jag har ingen sådan fil :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen sådan fil :(

Du tittar nog i det vanliga biblioteket. I Finder, klicka på Gå i menyraden medan du håller nere alt-knappen. Då dyker det upp ett bibliotek i mitten av rullgardinen ungefär. Klicka på detta. Det är där du ska leta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positiva Nollan

Jag hittade den och slängde den. Direkt skapades en ny fil men problemet finns kvar. Jag har provat att tvångsavsluta Finder och starta den igen. Men det hjälpte tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem (och hade med Maverics också). För min del är pilarna borta i Skrivbord och Hämtade filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positiva Nollan

Jag upptäckte att problemet bara fanns på min externa hårddisk. När jag idag kopplade in en annan extern hårddisk så fanns pilarna där. Men när jag åter kopplade in min hårddisk så var pilarna borta igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...