Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Mac mini (2014)


Lello

Rekommendera Poster

Hej på er.

 

Nu när Apple igår släppte en ny Mac Mini så har jag nog bestämt mig för en sådan, men nu behöver jag hjälp:

 

Om jag kopplar Mac minin till TVen i varadagsrummet och har en Apple Tv till Tven i sovrummet, hur får man över en film som finns på Mac minin till Tven i sovrummet? Har mac Mini Airplay så man kan dra det den vägen? Kan man i så fall även köra över "skrivbordet" via Airplay till Apple tven i sovrummet, och ligga å surfa med trådlöst tangentbord/mus i sängen när Mac minin är i rummet bredvid (Vardagsrummet)?

 

Nästa fråga, vad blir det för kvalite när man kör en HD film via Airplay till apple Tven (om det nu går), tappar den i kvalite eller behålls HD kvaliten??

Glada hälsningar Lello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Mini har stöd för airplay så du kan få bilden från mac minin till apple tv.

Apple tv gen2 har stöd för 720p gen 3 har stöd för 1080p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Mini har stöd för airplay så du kan få bilden från mac minin till apple tv.

Apple tv gen2 har stöd för 720p gen 3 har stöd för 1080p

Kanon..!

Vad tror du om de trådlösa tangentbordet/plattan/musen, kommer den klara en vanlig gipsvägg och typ 10meter så jag kan ligga i sängen och styra mac minin som står i rummet bredvid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räckvidden för blåtand är max 10 meter under idealiska förhållanden, så jag tror inte det kommer fungera i ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Kanon..!

Vad tror du om de trådlösa tangentbordet/plattan/musen, kommer den klara en vanlig gipsvägg och typ 10meter så jag kan ligga i sängen och styra mac minin som står i rummet bredvid.

 

Gips är mig till minnes relativt radiotätt, och på större avstånd än ett par meter finns det mycket som kan gå fel... Speciellt om man har många andra enheter som använder de frekvenserna...

 

Så är köpet avhängigt att det fungerar skulle jag försöka testköra med andra liknande prylar innan inköp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gips är mig till minnes relativt radiotätt, och på större avstånd än ett par meter finns det mycket som kan gå fel... Speciellt om man har många andra enheter som använder de frekvenserna...

 

Så är köpet avhängigt att det fungerar skulle jag försöka testköra med andra liknande prylar innan inköp...

 

Jag var hemma på lunchen och kollade hur det såg ut: Om jag ställer Mac minin så nära sovrummet det går så är det ca 6 meter och då är det en öppen dörr så man i princip ser minin från sängen... borde kanske funka då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begriper inte att de slopat quad-modellerna i den nya Minin. Trodde aldrig att min två år gamla Quad i7 skulle piska den nya. Första gången jag sett Apple backa i utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo fast å andra sidan är de ngt billigare nu. Funderar på att skaffa en ny och då blir det minsta modellen för min del. Även tittat på Intels Nuc'ar men de är inte direkt billigare så jag tycker nog att iaf instegsmodellen fortfarande är prisvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...