Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför exkluderar Apple bl.a. Sverige från nya Spotlight?


msjolund

Rekommendera Poster

Är det någon som vet varför Apple inte tillåter det nya innovativa spotlight att fungera i exempelvis Sverige. Det är ju samma sak i IOS8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är aningen tröttsamt. Nån sorts Apple bugg. Jäkla tur att det tillåter bokstäverna å ä ö i Sverige iallafall. Och att man får ta med iPaden på toaletten. Eller det kanske finns i nåt avtal att man inte får ta med den om man inte bor i södra Yemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det för någon att man får wikipedia-resultat i Spotlight? Det finns ju inte som alternativ i inställningarna men jag får inte heller några Bing-resultat, som det går att kryssa i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika illa för mig.

Jag har bockat av alla alternativ förutom förslag och bing-webbsökningar men likt förbaskat söker den bara på min egna dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas på att det är en generalbugg i både iOS8 och i Yosemite. För jag kan inte förstå varför dom skulle exkludera Sverige med dessa funktioner...

Nån som testat att ändra region i Systeminställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det hjälper inte. Har heller inget annat än det jag har på datorn. Hoppas verkligen det kommer snart. Den funktionen ser väldigt bra ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert något fel, fungerar ju i iOS så varför ska det inte fungera i OSX

 

post-70154-0-68044800-1413735818_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Spotlight suggestions" och "Bing search" fungerar inte i iOS8.. (enbart för amerikaner?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så där ser det inte ut i iPhone va? För det har inte jag i alla fall (nyfiken bara)

 

Det är från min iPad2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Spotlight suggestions" och "Bing search" fungerar inte i iOS8.. (enbart för amerikaner?)

Fungerar för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar för mig

inte enligt din Screenshot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KaptenHaddock

Som mycket annat så börjar väl Apple med ett begränsat antal länder och sen breddar ut det efter hand. Tyvärr så ligger väl inte Norden i topp :(

Skulle varit väldigt trevligt om vi skulle fått tillgång till dessa nya funktioner annars anser jag att den nya spotlight är lite överflödigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara EU som sätter käppar i hjulet då man från Apple valt Bing-söking (Tvång).

Ända vettiga förklaring jag kan komma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...