Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på grafikkort till Mac Pro Mid 2010, 12-core?


sebastian

Rekommendera Poster

Någon som vet om detta kort är kompatibelt med Mac Pro Mid 2010?

 

NVIDIA® Quadro® K4000 VCQK4000-PB 3GB GDDR5 PCI Express 2.0 x16 Workstation Video Card

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hade gärna också velat veta hur det funkar... Vilka kort som är bra för Mac Pro. Jag har en likadan som ovan fast med 8 core. Hade vart gott om man kunde köpa PC-grafikkort så att man slapp betala så mycket?

 

Någon som är kung på grafikkort för Mac? :)

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

God morgon!

 

Läste på massa forum... folk skrev att dom hade fått både Geforce GTX 980 samt 970 att fungera i mac pro... Vissa fick det dock inte att fungera och vissa fick det att fungera direkt...

 

På vissa sajter har jag läst att man måste flasha pc-grafikkort för att dom ska fungera i mac... men nyligen skriver folk att i yosemite finns det stöd för nividia eller geforce eller hur det nu är...

 

Med tanke på att man har typ 14 dagars ångerrätt om man handlar på nätet så chansade jag och köpte exakt det här kortet hos inet:

(Gigabyte G1 Geforce GTX 970)

 

http://www.inet.se/produkt/5411297/gigabyte-gtx-970-gaming-g1-spel-pa-kopet-varde-399kr

 

Först stoppade jag i kortet i datorn... inget hände... sedan läste jag att man måste först installera nvidias web drivers, aktivera dom och sedan starta om datorn, stoppa i nya kortet... så jag fick stoppa i mitt gamla kort igen... installera rätt drivrutiner.... stänga av datorn och stoppa i nya kortet... Det gjorde jag och nu fungerar datorn fint med mitt nya GTC 970...

 

Skönt att slippa köpa dyra mac-grafikkort...

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

God morgon!

 

Läste på massa forum... folk skrev att dom hade fått både Geforce GTX 980 samt 970 att fungera i mac pro... Vissa fick det dock inte att fungera och vissa fick det att fungera direkt...

 

På vissa sajter har jag läst att man måste flasha pc-grafikkort för att dom ska fungera i mac... men nyligen skriver folk att i yosemite finns det stöd för nividia eller geforce eller hur det nu är...

 

Med tanke på att man har typ 14 dagars ångerrätt om man handlar på nätet så chansade jag och köpte exakt det här kortet hos inet:

(Gigabyte G1 Geforce GTX 970)

 

http://www.inet.se/produkt/5411297/gigabyte-gtx-970-gaming-g1-spel-pa-kopet-varde-399kr

 

Först stoppade jag i kortet i datorn... inget hände... sedan läste jag att man måste först installera nvidias web drivers, aktivera dom och sedan starta om datorn, stoppa i nya kortet... så jag fick stoppa i mitt gamla kort igen... installera rätt drivrutiner.... stänga av datorn och stoppa i nya kortet... Det gjorde jag och nu fungerar datorn fint med mitt nya GTC 970...

 

Skönt att slippa köpa dyra mac-grafikkort...

 

/Daniel

Med bibehållen boot screen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...