Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mailbox App - Ingen push eller synk


Saltakatten

Rekommendera Poster

Nyligen har Mailbox på min telefon slutat pusha eller synka. Har ett Gmail och ett iCloud-konto. Det har hänt nyligen och jag är lite osäker när detta skedde exakt. Jag har nyligen köpt en ny iPhone och jag har nyligen uppdaterat till iOS 8.0.2, så jag vet inte vad som är orsaken exakt.

 

Som jag har förstått så stöds inte push för Gmail på iOS? Inte om man inte haft det sedan tidigare i alla fall. Och att det bryts om man byter telefon. Men är inte säker på detta. Men nu fungerar inte push för iCloud heller och "hämta var15 min", verkar inte fungera för varken Gmail och iCloud för mig heller.

 

Någon som har samma problem? Är detta på Mailbox bord eller Apples bord? Eller är det något jag ska göra på telefonen?

 

I slutändan bör väl push fungera för iCloud åtminstone? Och "hämta var 15 min" för Gmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Logga ur kontona och sedan logga in igen... det brukar lösa olika problem med sådana konton. Eftersom det är IMAP-konton så finns brev, kontakter, kalendrar etc lagrade på servrarna och du får tillbaks dem när du loggar in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig faktiskt när Mailbox uppdaterades. Har stött ett annat problem istället. Jag kan inte logga in på mitt iCloud-konto i Mailbox sen jag skaffade två stegs verifikation till mitt Apple-ID. Kanske också bara är en uppdatering bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...