Miraculix Postad 10 oktober, 2014 Share Postad 10 oktober, 2014 En av våra iPhone 5 S ser ut enligt bilden. Back-up är gjord. Nu tänkte jag återställa fabriksinställningar. Vilket borde vara en rimlig åtgärd. Nu kräver dock iTunes att jag skall stänga av "Find My My iPhone". Frågan är bara hur man gör det när telefonens display inte är åtkomlig. Telefonen går inte ens att stänga av. Finns det något särskilt handhavande för att stänga av telefonen utan att behöva "dra på skärmen" ? Hur kan man stänga av "Find My My iPhone" utan att göra det via telefonen ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 10 oktober, 2014 Share Postad 10 oktober, 2014 Stäng av telefonen. Vänta en kvart. Logga in på WWW.icloud.com Gå in på hitta min iPhone Ta bort telefonen ut listan över dina spårbara enheter Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miraculix Postad 11 oktober, 2014 Författare Share Postad 11 oktober, 2014 Stäng av telefonen. Vänta en kvart. Logga in på WWW.icloud.com Gå in på hitta min iPhone Ta bort telefonen ut listan över dina spårbara enheter Tack för svaret. Nu har dock telefonen varit avstängd i nio timmar. Trots det kan jag omöjligt hitta valmöjligheten "ta bort enheten ur listan". Och så fort jag ansluter telefonen till iTunes kommer hitta min iPhone starta om igen och jag kan inte återställa telefonen. Skall jag behöva radera enheten via iCloud. Den är ju trots allt säkehetskopierad ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 11 oktober, 2014 Share Postad 11 oktober, 2014 http://support.apple.com/kb/PH2702?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miraculix Postad 11 oktober, 2014 Författare Share Postad 11 oktober, 2014 http://support.apple.com/kb/PH2702?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Tack för svaret. Men det blev lite av "ur askan i elden". Jag raderade. Sedan kunde jag ta bort enheten. När jag sedan glad i hågen loggar in på iTunes för fabriksåterställning krävs att jag anger simkoden. Och det är ju det som är omöjligt på den randiga skärmen. Och det hjälper inte att ta ur simkortet. Med andra ord man tycks inte kunna hantera enheten fullt ut utan fungerande skärm ? Det får väl bli att köa hos Telia. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 11 oktober, 2014 Share Postad 11 oktober, 2014 Återställ i återhämtningsläge så får du fabriksinställningar. http://support.apple.com/kb/HT1808?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Men en iPhone med kass skärm har man väl ingen glädje av? Bra att du fick av "Hitta min iPhone" då det måste vara avstängt vid reparation eller enhetsutbyte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miraculix Postad 11 oktober, 2014 Författare Share Postad 11 oktober, 2014 Återställ i återhämtningsläge så får du fabriksinställningar. http://support.apple.com/kb/HT1808?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Men en iPhone med kass skärm har man väl ingen glädje av? Bra att du fick av "Hitta min iPhone" då det måste vara avstängt vid reparation eller enhetsutbyte. Tack för svaret. Nu vet jag ännu lite mer. Först så gissar jag att den randiga skärmen är mjukvarurelaterad. Därför vill jag försöka återställa fabriksinställninngar. Telefonen är ganska ny, och försäkrad, så om det skulle vara hårdvarurelaterat så är det bara ett praktiskt problem. Hur som helst, kom i kontakt med utmärkt support hos Telia. Genom att sätta in simkortet i en annan telefon, skall man genom att gå in i "inställningar", "telefon", "SIM-PIN", kunna ta bort inställningen i SIM-kortet som kräver PIN-kod. Så det gäller att någon man känner har en telefon med samma typ av SIM-kort, eller så får man gå till Telia. Det låter rimligt. Om inte det sedan inte fungerar med fabriksåterställning, så blir det reklamation. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.