Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte installera program.


ninacaroline

Rekommendera Poster

ninacaroline

Är det jag som är ett pucko?

 

Som jag har förstått det så är exe. filer ett windows format och kan inte öppnas av mac?

 

Men jag har köpt ett nedladdningsbart spel från cdon där det står att det ska fungera på mac, men det enda jag får hem är en exe. fil jag inte kan öppna.

 

Har dom fel i sin beskrivning eller är det jag som gör något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör inget fel, det är Cdon som har gett dig en länk till Windowsversionen. Ringe Cdon:s kundtjänst och förklara hur det ligger till, så ska de väl kunna hjälpa dig. Om de nu inte har skrivit fel på hemsidan, men då ska du ha pengarna tillbaka. Spara en kopia av webbsidan, så att de inte hinner ändra den, annars kan du inget bevisa. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ninacaroline

Du gör inget fel, det är Cdon som har gett dig en länk till Windowsversionen. Ringe Cdon:s kundtjänst och förklara hur det ligger till, så ska de väl kunna hjälpa dig. Om de nu inte har skrivit fel på hemsidan, men då ska du ha pengarna tillbaka. Spara en kopia av webbsidan, så att de inte hinner ändra den, annars kan du inget bevisa. Lycka till!

Tack för snabbt svar! Då är det inte min hjärna som spökar, sparade faktiskt bild på hemsidan direkt, för med min vanliga "tur" brukar dom hinna sopa igen sina spår! Hoppas dom har en annan länk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar! Då är det inte min hjärna som spökar, sparade faktiskt bild på hemsidan direkt, för med min vanliga "tur" brukar dom hinna sopa igen sina spår! Hoppas dom har en annan länk!

Ja, det får vi hoppas! Bäst att du sparar sidan som webbarkiv, då är det svårare att neka till vad som faktiskt stod på sidan. Se dump (Safari).

 

post-28798-0-73983100-1412805834_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ninacaroline

Har sparat så där som bilden visar. När jag sedan ska öppna den i finder från mappen "dokument" öppnas bara en ny tom "internetsida". Har jag gjort fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sparat så där som bilden visar. När jag sedan ska öppna den i finder från mappen "dokument" öppnas bara en ny tom "internetsida". Har jag gjort fel?

När du är på en sidan kan du spara den: ⌘S ...och i dialogrutan som kommer upp - där nere kan du välja att spara den som källa, eller webarkiv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sparat så där som bilden visar. När jag sedan ska öppna den i finder från mappen "dokument" öppnas bara en ny tom "internetsida". Har jag gjort fel?

Vet ej, det kan bero på själva hemsidan. Kan du ge länken? Så kan jag testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej, det kan bero på själva hemsidan. Kan du ge länken? Så kan jag testa.

Fick pengarna tillbaka, nu när jag fått hem spelet på skiva så får jag felmeddelandet "

Programmet "%@" går inte att öppna eftersom det är skadat eller ofullständigt" Vad är det nu för fel? kan tillägga att det är ett ganska gammalt spel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Reklamera spelet och be att få ett nytt. Det kan vara så att det är fel på skivan, det kan hända med skivor. Om spelet är före 2006 finns risk att det är för Power PC och därmed inte fungerar på en Macbook Pro med Intel-processor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...