Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn stoppar när locket stängs


stbeol

Rekommendera Poster

Har en MBP tidig 2011 som stannar i stället för att gå i viloläge när jag stänger locket. Jag fick ett felmeddelande (har glömt vad det sa) när jag öppnade locket och startade om datorn, därefter kan jag inte stänga locket utan att den stannar. Mycket irriterande. I övrigt fungerar datorn oklanderligt.

Någon som har en ide vad som är felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder "stannar"?

 

Testat att starta om Macen?

Testat en säker start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stannar betyder att, när jag nästa gång öppnar locket så måste jag trycka på startknappen och datorn startar på vanligt vis som om man manuellt stängt av datorn via äpplet och stäng av datorn. Den lilla dioden som skal mjukt blinka när datorn är i viloläge lyser med fast sken i c:a en minut efter det att jag stängt locket, och när den sedan slocknar så har även datorn stannat (stängts av).

Eftersom detta händer när jag stänger locket så förstår alla att datorn är omstartad ett stort antal gånger.

Händer även med säker start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort detta tidigare, men för sakens skull så genomförde jag detta ännu en gång men felet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort detta tidigare, men för sakens skull så genomförde jag detta ännu en gång men felet kvarstår.

Fungerar viloläget i övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej när jag sätter datorn i viloläge så stängs datorn av efter c:a en minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har nu även uppdaterat till nya OS X yosemite men ingen skillnad. Är det verkligen ingen som har någon ide om vad som kan gå fel i datorn när den ska gå ner till vila, utan att den stänger av sig istället. Om detta är ett mjukvaruproblem så borde det vara i en fil som inte blir uppdaterad. Ger snart upp och lägger ner Mac:en och går tillbaka till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu även uppdaterat till nya OS X yosemite men ingen skillnad. Är det verkligen ingen som har någon ide om vad som kan gå fel i datorn när den ska gå ner till vila, utan att den stänger av sig istället. Om detta är ett mjukvaruproblem så borde det vara i en fil som inte blir uppdaterad. Ger snart upp och lägger ner Mac:en och går tillbaka till PC.

Eftersom du återställt både SMC, NVRAM och OSX återstår nog bara det tråkiga: Den är trasig. Lämna in på service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...