Besse Postad 12 november, 2014 Share Postad 12 november, 2014 Tror att vi som beställt Space Grey modellen 64 GB kommer att få vänta ytterligare ett tag. :(Så är det nog tyvärr, men känns soma tt jag borde få vid nästa leverans då thomas7 fick sin som beställde sen eftermiddag dagen före mig. Har skärmskydd och apples svarta läderfodral som väntat hemma i 7 veckor nu! Jo där kan jag hålla med dig till hundra procent.. Såg även på Flashback där någon som beställt 64 GB Silver, den 28/9 hade fått sin igår. Så Vi får bara hålla tummarna att de svarta lurarna ankommer snart Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 12 november, 2014 Share Postad 12 november, 2014 mm, jag såg det också imorse. Känns nära nu. Tele2 anger 2-3 veckor leverans av 64Gb Space Grey om man beställer nu så känns som att det borde börja lossna lite. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 13 november, 2014 Share Postad 13 november, 2014 Nu har Comviq lagt ut preliminära tider för de olika modellerna, färgerna och minnestorlekarna på sin sida: https://www.comviq.se/kundservice/artikel?article=454718 Jag som beställde morgonen den 21/9 står det inget datum, men för de som beställt 23-25 september beräknas leverans ske vecka 47, alltså nästa vecka! Vilket borde betyda att jag borde få denna vecka, senast nästa vecka om tiderna stämmer! In på chatten och höra nu! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sollan Postad 13 november, 2014 Share Postad 13 november, 2014 Någon som lyckas få sitt kollinummer eller något från comviq? jag vill inte att min telefon ska vara framme på fredag men behöva vänta till måndag på pappersavin!! någon ??? Hej alla glada! Jag fick precis sms att min nummer ska flyttas och på min status på comviq står nu " Varan är skickad till dig, leveransen sker vanligtvis inom 2-3 dagar" Min order: Iphone 6 64gb Silver 28/9-14 mecenat Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 13 november, 2014 Share Postad 13 november, 2014 Dumma de är på kundservice! Vanliga svaret man får: "Vi förstår att du är trött på att vänta! Tyvärr har leveranstiderna för nya iPhone 6 förlängts så därför kan du behöva vänta ett tag till. Håll ut, vi skickar din iPhone så fort vi kan!" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thomas7 Postad 14 november, 2014 Share Postad 14 november, 2014 Kollinummer lämnar dom inte ut pga säkerhet har jag hört. Så du får nog snällt vänta på pappersavin... Jag fick min en dag efter att det egentligen skulle gått att hämta telefonen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 14 november, 2014 Share Postad 14 november, 2014 Nu har de skickat min mobil!!! iPhone 6, 64Gb Space Grey, beställd morgonen den 21/9! Edit: Man ska inte lyssna på kundservice, de har ingen aning! Frågade igår och då sa tjejen att den är försenad igen, och det stämde ju NADA! Så de bara höftar med nåt utan att veta ett dugg! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Besse Postad 14 november, 2014 Share Postad 14 november, 2014 Nu har de skickat min mobil!!! iPhone 6, 64Gb Space Grey, beställd morgonen den 21/9! Edit: Man ska inte lyssna på kundservice, de har ingen aning! Frågade igår och då sa tjejen att den är försenad igen, och det stämde ju NADA! Så de bara höftar med nåt utan att veta ett dugg! Gott!! Det har du väntat länge på nu .. Hoppas de skickar min med snart beställde min den 25/9 så kanske skickas den nästa vecka om man har lite tur Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 14 november, 2014 Share Postad 14 november, 2014 Gott!! Det har du väntat länge på nu .. Hoppas de skickar min med snart beställde min den 25/9 så kanske skickas den nästa vecka om man har lite tur Evigheter känns det som, men tiden har ändå gått fort Om deras tider på hemsidan stämmer så borde din antingen komma eller levereras vecka 47. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 14 november, 2014 Share Postad 14 november, 2014 Vilka har ni som fått kompensation i 2 månader gratis pratat med? Hon i chatten vill endast ge 300kr! Hotade med få prata med hennes chef eftersom hon särbehandlar mig mot många andra som redan fått mobilen så får se vad hon kommer fram till. Annars lägger jag på och provar nästa vecka. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 14 november, 2014 Share Postad 14 november, 2014 Fick även jag 2 månader fritt när jag ville ha kontaktuppgifter till chefen för att de särbehandlar mig.Då efter en stund återkom hon och gav mig 2 månader fritt! Så stå på bara så får ni andra också det om ni vill! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Besse Postad 14 november, 2014 Share Postad 14 november, 2014 Fick även jag 2 månader fritt när jag ville ha kontaktuppgifter till chefen för att de särbehandlar mig. Då efter en stund återkom hon och gav mig 2 månader fritt! Så stå på bara så får ni andra också det om ni vill! Hotade med att jag skulle säga upp allt kag har på comviq och sa att dem gav många av sina kunder 2 månader och att jag med skulle ha det.. Bra att du stod upp för dig. Särbehandling gillas icke!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thomas7 Postad 15 november, 2014 Share Postad 15 november, 2014 Hur lägger ni upp det när ni begär kompensation? Är det chatten ni pratar med? Ni säger 2 månader fritt, är det bara abonnemangsavgiften eller även avbetalningen av telefonen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 15 november, 2014 Share Postad 15 november, 2014 Jag sa att de brytt mot kontraktet då de inte meddelat mig om förseningar (Det gjorde de aldrig för mig). Sen att många fått just 2 månader fritt när man läser på olika forum. Sen hotade jag att byta operatör och det kanske inte är så lyckat att tappa en kund som man kan tjäna mer på under 24 mån. Jag antar att det är hela månadsavgiften, det begärde jag och hon skrev att hon lägger in 2 fria månader. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Besse Postad 17 november, 2014 Share Postad 17 november, 2014 Hallååå i stugan! Någon Nisse som beställ mellan 23-25 september hör något från comviq om er beställning? Har den skickats än eller har något intressant sagts till er från deras chatt? Lite nyfiken då man själv beställt den 25/9 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 17 november, 2014 Share Postad 17 november, 2014 Kunde hämta ut mobilen redan idag! Håller på att sätta upp den nu, måste ställa in den som en ny iPhone och uppdatera den innan man kan sätta upp den enligt backupen från gamla mobilen :/ Tar sin tid.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cezo Postad 8 december, 2014 Share Postad 8 december, 2014 Det har gått 1 vecka utöver leveranstiden i mailet och jag har ännu inte fått telefonen. Jag startade en chatt med kundtjänst och då svarade de: "Vi kompenserar inte för förseningar som skett då vi skriver på hemsidan att det är en uppskattad leveranstid och vi aldrig garanterar ett exakt leveransdatum" Har hon rätt? Isåfall, hur kommer det sig att samtliga i den här tråden fått kompensation? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 8 december, 2014 Share Postad 8 december, 2014 Det har gått 1 vecka utöver leveranstiden i mailet och jag har ännu inte fått telefonen. Jag startade en chatt med kundtjänst och då svarade de: "Vi kompenserar inte för förseningar som skett då vi skriver på hemsidan att det är en uppskattad leveranstid och vi aldrig garanterar ett exakt leveransdatum" Har hon rätt? Isåfall, hur kommer det sig att samtliga i den här tråden fått kompensation? Jag sa att de överskridit så mycket i tid plus att de meddelade aldrig mig att den skulle försenas vilket tydligt står i ordern! Min blev ca 1.5 månad försenad! Sen hotade jag med att byta operatör helt och hållet också! 1 vecka är för lite för kompensation då det står uppskattad leveranstid. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Besse Postad 8 december, 2014 Share Postad 8 december, 2014 Det har gått 1 vecka utöver leveranstiden i mailet och jag har ännu inte fått telefonen. Jag startade en chatt med kundtjänst och då svarade de: "Vi kompenserar inte för förseningar som skett då vi skriver på hemsidan att det är en uppskattad leveranstid och vi aldrig garanterar ett exakt leveransdatum" Har hon rätt? Isåfall, hur kommer det sig att samtliga i den här tråden fått kompensation? Som mikkson säger så sa jag att jag ville byta operatör om jag inte fick en kompensation för all den väntetid.. Bara att ligga i för det som kundtjänst nissen sa är inte sant. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cezo Postad 8 december, 2014 Share Postad 8 december, 2014 Jag sa att de överskridit så mycket i tid plus att de meddelade aldrig mig att den skulle försenas vilket tydligt står i ordern! Min blev ca 1.5 månad försenad! Sen hotade jag med att byta operatör helt och hållet också! 1 vecka är för lite för kompensation då det står uppskattad leveranstid. Var står det "uppskattad leveranstid"? När man beställer och på orderbekräftelsen står det iallafall "Skickas till dig inom 3-4 veckor" respektive "Din order är nu på väg och levereras inom 3-4 veckor" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cezo Postad 8 december, 2014 Share Postad 8 december, 2014 Som mikkson säger så sa jag att jag ville byta operatör om jag inte fick en kompensation för all den väntetid.. Bara att ligga i för det som kundtjänst nissen sa är inte sant. Tack för svaret! Får väl tjata lite till och dessutom hoppas att det är en annan person som svarar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
karstensson Postad 30 december, 2014 Share Postad 30 december, 2014 Hej, Nu väcker jag en död tråd här. Har fått delad information av comviq och undrar därför om någon annan fått något liknande/vad ni tror är korrekt. I bekräftelse mailet står det att telefonen levereras inom 2-3 veckor. Men när jag loggar in på mina sidor står det; Ordernummer: ... Status: Skapad Leveransdatum: 2015-01-01 Belopp: 5995 kr Känns ju lite orimligt att telefonen skulle levereras på en röd dag? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikkson Postad 30 december, 2014 Share Postad 30 december, 2014 Det där datumet stämde inte alls för mig. De sa att det gällde när simkortet skulle aktiveras. Nu verkar tillgången på telefonen vara mycket bättre så 2-3 veckor stämmer säkert ganska bra idag när man beställer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
karstensson Postad 30 december, 2014 Share Postad 30 december, 2014 Det där datumet stämde inte alls för mig. De sa att det gällde när simkortet skulle aktiveras. Nu verkar tillgången på telefonen vara mycket bättre så 2-3 veckor stämmer säkert ganska bra idag när man beställer. Jaha okej, tack för svaret Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Armiin.G Postad 1 januari, 2015 Share Postad 1 januari, 2015 Jag beställd en iphone 6 spacegray 16GB för 3 veckor sen och dem sa att den skulle ta upp till 3 veckor. Och på mina ordrar på mitt konto står det leveranstid är : 2015 -01/21. Inte lite sen eller hur haha? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.