Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stör ej symbol på en viss kontakt i sms-listan


Tat2ed71

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett problem.

I min sms-lista har en kontakt en stör ej symbol bredvid sitt namn. Jag har inte ställt in någon som stör ej alls. När kontakten messar mig får jag ingen ljudsignal men när kontakten ringer är det som vanligt. Dessutom så kommer inte mitt namn upp hos henne när jag skriver mess utan min mailadress kommer upp som avsändare om hon inte har skrivit först... Allt detta känns mycket skumt.

Jag håller nu på att uppdatera tfn till ios8.0.2...

 

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade svaret på första delen av problemet själv. Under detaljer imedelandetråden finns valet stör ej för den kontakten man pratar med via sms...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andre delen av problemet - att din mejladress kommer upp hos henne, ja det beror på att din mejladress är inställd för iMessage som avsändare istället för ditt mobilnr, och hon har inte din mejladress sparad i hennes Kontakter, din mejladress står inte på hennes kontaktkort. När hon skickar iMessage till dig så skickar hon på ditt mobilnr och det är det som iMessage sedan hakar på när du svarar henne så de hamnar i samma tråd och därför syns ditt namn då hos henne när du svarar på hennes.

Det finns en inställning som handlar om "påbörja konversationer från" och där har du inställt din mejladress, byt till mobilnr så blir det som du vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...