Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa NAS+Hårddiskar


petree

Rekommendera Poster

Hej kära forummedlemmar!

 

Det är så att jag tänkt att köpa ett NAS med tillhörande hårddiskar på blocket. Jag bor i Göteborg och NAS:et befinner sig i Malmö. Hade gärna sluppit att åka ner dit då jag inte har körkort.. Säljaren föreslår bussgods men jag har inte hört så bra om dem. Anser ni att man överhuvudtaget kan skicka ett NAS med post eller är enda vettiga alternativet att ta mig till Malmö?

 

Tips mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Schenker funkar bra. De är billiga, samt att de har många in- och utlämningsställen. Bussgods tycker jag alltid är ett elände, då de inte brukar ha så många utlämningsställen och därför kan ligga långt borta.

 

Jämfört med Posten så tar Schenker lite längre tid innan paketet kommer fram, men det tycker jag att det kan vara värt. Dessutom så är de mycket billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni tror inte NAS:en kommer ta skada om man postar? Tänker att det är extra känsligt med hårddiskar, men då kanske det går ändå. Tips på paketering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära forummedlemmar!

 

Det är så att jag tänkt att köpa ett NAS med tillhörande hårddiskar på blocket. Jag bor i Göteborg och NAS:et befinner sig i Malmö. Hade gärna sluppit att åka ner dit då jag inte har körkort.. Säljaren föreslår bussgods men jag har inte hört så bra om dem. Anser ni att man överhuvudtaget kan skicka ett NAS med post eller är enda vettiga alternativet att ta mig till Malmö?

 

Tips mottages tacksamt.

Tjenare!

 

Såg att du skulle köpa en nas inkl hdd osv. Jag har en väldigt ny nas från q-nap hs-210 heter den väldigt grym och tyst som bara fan. Du får även med en helt ny Western Digital red 3TB. Och jag kan ju skicka den via posten istället för bussgods. Bussgods är inte så värst bra tycker jag i alla fall..

 

Maila mig gärna på hani.alwani@gmail.com så kan vi pratas vid närmre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...