Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hoppar upp reklam i nytt fönster hela tiden!


lisala75

Rekommendera Poster

Hej! Jag behöver hjälp! Vi har en mac dator och när jag tex ser på youtube och klickar på en länk så öppnas det ett nytt fönster över med nån reklam. Det kan gälla även när jag är inne på bankens sida. Om jag trycker på att öppna byta konto så hoppar det upp en reklamsida! Det gör en tokig. Hur ändrar jag i inställningarna så att skiten inte hoppar upp?

Med vänlig hälsning, Lisa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte webläsaren hade med det att göra utan att det hade och göra med inställningarna på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag behöver hjälp! Vi har en mac dator och när jag tex ser på youtube och klickar på en länk så öppnas det ett nytt fönster över med nån reklam. Det kan gälla även när jag är inne på bankens sida. Om jag trycker på att öppna byta konto så hoppar det upp en reklamsida! Det gör en tokig. Hur ändrar jag i inställningarna så att skiten inte hoppar upp?

Med vänlig hälsning, Lisa

 

Kolla i Safaris inställningar under tillägg om du fått in nåt sattyg där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp en ruta med allmänt,flikar,autofyll m.m. Hur vet jag vad jag ska kryssa i? Och vad som är felkryssat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och under "Tillägg" efter Allmänt, Flikar, Autofyll...->

Så ser du om du har några knepiga tillägg installerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tillägg finns conduit search for safari 1.0 är det knepigt?

 

Ja, tabort blixtfort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari funkar bättre fast fortfarande om man tex ser på youtube och klickar sig vidare på en länk så hoppar Mackeeper upp. Hur avinstallerar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari funkar bättre fast fortfarande om man tex ser på youtube och klickar sig vidare på en länk så hoppar Mackeeper upp. Hur avinstallerar man det?

Jag upplever exakt samma problem! Har försökt få bort Conduit men problemet ligger kvar med massa reklam och att när jag klickar på länkar så öppnas det nya fönster för reklam för MacKeeper och andra "städprogram"

 

 

Ytterst tacksam för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst baconatte

Har precis samma problem. Men dessutom ett sökprogram web only-search som likt en gökunge trängt undan google. Kör just nu mackan. Har inga tillägg som ser smystiska ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har samma problem, hur gör jag!!! får panik, har kollat tillägg i safari och rensat plug-ins ingen skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...