Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver hjälp med live mail i macbook air


cillag

Rekommendera Poster

Hej, helt nybörjare på macbook så ni får ha lite överseende.

Vill koppla mitt livekonto till mailen. Får det inte att fungera ordentligt. Jag kan skicka mail som kommer fram men den indikerar inte att det skickats något, den hämtar inte och tar inte emot mail. Allting är tomt och det ser ut som jag inte ens har något mail konto. Jag har OS X 10.9.5. Någon vänlig själ som kan förklara på ett enkelt sätt varför det inte går eller kan skriva en bra förklaring på hur jag gör då allt jag hittar är på engelska och inte stämmer exakt med hur det ser ut på min dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe till vänster i programfönstret till Mail så finns en knapp som heter "Visa". Tryck på den. Nu ska du se brevlådor till vänster. Där ska du ha mappar som Inkorg, Skickat, Papperskorg och så vidare...

Du säger att du kan skicka mejl med det, men den hämtar inget.

Gå in under Mail - Inställningar - Allmänt.
Vad står det under "Leta efter nya brev" hos dig?

Du säger att det inte finns några skickade mejl, så jag antar att mappen "Skickat" hos dig är tom. Kolla då Mail - Inställningar - Konton - Brevlådefunktioner - Skickat.
Är "Spara skickade brev på servern" ibockad eller inte? Den ska vara ibockad om du vill ha kvar skickade mejl.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe till vänster i programfönstret till Mail så finns en knapp som heter "Visa". Tryck på den. Nu ska du se brevlådor till vänster. Där ska du ha mappar som Inkorg, Skickat, Papperskorg och så vidare...

 

Du säger att du kan skicka mejl med det, men den hämtar inget.

 

Gå in under Mail - Inställningar - Allmänt.

Vad står det under "Leta efter nya brev" hos dig?

Du säger att det inte finns några skickade mejl, så jag antar att mappen "Skickat" hos dig är tom. Kolla då Mail - Inställningar - Konton - Brevlådefunktioner - Skickat.

Är "Spara skickade brev på servern" ibockad eller inte? Den ska vara ibockad om du vill ha kvar skickade mejl.

 

 

 

Tack!!! Nu fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott så! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...