Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Knappt 57 GB - vart försvann resten?


larslucidor

Rekommendera Poster

Tänkte försöka uppdatera iPad 2 från 2011 till iOS 8 . Lite frågor:

 

1. Enligt Apple ska det gå bra att ta denna padda till iOS 8. Men redan i iOS 7 är den lite sen i responsen. Blir detta outhärdligt segt i 8? Kanske ska stanna på 7?

2. Systemet säger att jag har för lite plats, 57,4 GB använt av 64 GB. Tar iOS 8 hela 7GB eller mer?

3. Finns det sätt att optimera en gammal padda att bli lite piggare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera via kopplad till dator med iTunes så krävs inte lika mycket ledig plats.

Kör man uppdateringen direkt i iPaden krävs mer temprärt ledigt utrymme för att ladda ner uppdateringen innan den installeras.

Min iPad2 upplever jag något segare med iOS8 än med iOS7. Men använder den inte så mycket och kände mig tvungen att uppdatera för att testa nya funktionerna.

 

Hur mycket ledigt har du då och vad säger uppdateringen att det krävs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det gjort - det var nog bra att ansluta till dator för uppdateringen och få en full säkerhetskopia på den gamla installationen samtidigt.

Men segare är det - men definitivt intressant med allt det nya. Frågan är bara om nyheterna väger upp tappet i respons?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Hur segt på en skala tycker det att det är lars?

Funderar på samma, men även jag har platsbrist. Vill ju samtidigt inte maximera minnet och därigenom inte kunna ta hem fler appar och dylikt <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också en ipad 2, som jag inte tänkte uppdatera,tycker redan den segar i 7:an så kan tänka mig hur den är i 8:an

 

Har även två "gamla" iphone 4 som segar på 7:an.

 

Har kommit fram till att när Apple rabblar upp vilka modeller som kan uppgraderas ska man ALLTID ta bort de som är äldst. Alltså i detta fall ipad 2 och iphone 4s, dom ska stanna 7. 4:an skulle stannat på 6 nånting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Läst mycket om just 7an. Vi kör fortfarande 6an på denna, och det är kanske just det vi ska fortsätta med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur segt på en skala tycker det att det är lars?

Funderar på samma, men även jag har platsbrist. Vill ju samtidigt inte maximera minnet och därigenom inte kunna ta hem fler appar och dylikt <_<

 

Helt ovetenskapligt känner jag så här efter några dar med iOS8 på iPad 2 64 MB: Det var mycket tveksamt att uppgradera. Responsen är irriterande långsam - har alltid gillat paddan för just snabbheten annars, snabbare än datorn, lättillgängligare än den lilla iPhonen. När apparna väl är igång går det ungefär som vanligt, men öppna/stänga tar alldeles för lång tid, liksom tryck på hemknapp etc. Ibland utförs kommandona flera sekunder efter tryck. Man undrar vad som laggar egentligen, är det så väldigt mycket mer kod som ska hanteras trots att man gör samma gamla saker? Safari verkar ha problem vid inladdning/rendering av sidor. Kort sagt - ännu har jag inte sett några större fördelar (kommer kanske?) men väl mycket lagg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst mycket om just 7an. Vi kör fortfarande 6an på denna, och det är kanske just det vi ska fortsätta med...

Ja - jag längtar i alla fall tillbaka till 6;ans smidighet! Även 7 bjöd på lagg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Ja - jag längtar i alla fall tillbaka till 6;ans smidighet! Även 7 bjöd på lagg.

 

Enda problemet är ju att det blir svårare och svårare att få tag i nya appar som fungerar.

Kanske inget gigantiskt problem eftersom vi haft den ett bra tag och nog hittat ganska rätt i vad vi använder den till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...