Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ändrar jag saker i "finder"


jespersundqvist

Rekommendera Poster

Menar du uppe till höger? Det väljer du i repektive program (eller inställning) ifall de ska synas i menyraden. (Det är alltså inte "Finder" utan "menyraden")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du håller nere kommandoknappen kan du arrangera om dem med nedtryckt musknapp/styrplatta (vänster). OBS! Gäller alltså grejerna till höger, de till vänster kan du inte välja bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespersundqvist

Menar du uppe till höger? Det väljer du i repektive program (eller inställning) ifall de ska synas i menyraden. (Det är alltså inte "Finder" utan "menyraden")

Ja, precis. Är ny på Mac så jag kan inte alla begrepp ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespersundqvist

Om du håller nere kommandoknappen kan du arrangera om dem med nedtryckt musknapp/styrplatta (vänster). OBS! Gäller alltså grejerna till höger, de till vänster kan du inte välja bort.

Okej, tack!

Hur lägger jag till grejer "där till höger" råkade "leka" bort några grejer som jag vill ha kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack!

Hur lägger jag till grejer "där till höger" råkade "leka" bort några grejer som jag vill ha kvar!

De får man lägga tillbaka genom att välja i respektive meny för respektive program/inställningspanel. Exempel nedan.

 

post-28798-0-50043800-1412172087_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespersundqvist

De får man lägga tillbaka genom att välja i respektive meny för respektive program/inställningspanel. Exempel nedan.

 

attachicon.gifdump.png

Tack, återigen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack!

Hur lägger jag till grejer "där till höger" råkade "leka" bort några grejer som jag vill ha kvar!

För de standard element som finns där kan man oftast i systeminställningarna kryssa i/ur en ruta så poppar de tillbaka.

 

Sen finns det en mapp i systemet som har lite extra kul grejjer...

/System/Library/CoreServices/Menu Extras

Dubbelklickar du på en där så laddas den in direkt.

 

Andra objekt i menyraden installeras från/av andra program - t ex Dropbox petar in ett objekt där när den körs (är igång).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...