Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kasta Spotlights index och börja på nytt


Agnes

Rekommendera Poster

Vi köpte den enklaste iMacen i somras då vår gamla trotjänare plötsligt gav upp. Vi la inte till mer minne än de befintliga 8 GB, så jag har misstänkt att det är orsaken till att den nya datorn är både segare än den gamla (mitten 2007) samt badbollar.

Men nu sitter jag och läser gamla nummer av MacWorld i paddan och noterar att i nr 5, sid 31, får man tips om hur man kan hitta boven som får Macen att badbolla. Kollar cpu men ser inget speciellt med det. Läser att Spotlight kan strula och misstänker att det kan vara orsaken till bollarna. Hemmappen har hängt med från det ena systemet till det andra, jag har rensat vartefter men mappen är gammal. Jag skulle vilja slänga bort Spotlights index och börja om. Läser att man kan skriva in i Terminalen:

sudo mdutil -avE

Och nu äntligen till mina frågor. Har aldrig någonsin använt Terminalen förut och är ruskigt nojjig.

Stänger man bara fönstret efter att man skrivit in kommandot? Ska man inte trycka retur eller något? Inget annat man ska tänka på som är så självklart att det inte nämns i artikeln?

Kommer Spotlight att automatiskt börja om efter att ha slängt sitt gamla index?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...