Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gulaktig ton och matta färger iphone 6


Valkyria

Rekommendera Poster

Fick min iphone 6 i går och är lite fundersam angående utseéndet på skärmen. Har sedan tidigare en samsung galaxy s4 och när jag jämförde skärmarna tycker jag att iphone6 har en gulaktig ton och matta färger. Jämförde även med min sambos iphone5 och även här tyckte jag att skärmen på iphone6 va mattare och gulare, dock inte lika tydlig skillnad som mot samsungen.

Blev väldigt besviken över detta då jag trodde skärmen skulle va snarlik eller bättre både iphone5 och min gamla s4. Kanske är det så att de tidigare telefonerna är missvisande och iphone6 har korrekta färger? Tycker även att skärmen kan va jobbig att läsa på då texten emellanåt känns otydlig mot den äggvita bakgrunden. Höjer jag ljuset blir det ansträngande för ögonen för att se texten tydligt och sänks ljuset så är det ännu svårare att få bra skärpa på texten mot bakgrunden.

Har ingen mer telefon att jämföra med så ville höra om någon mer har liknande uppfattning om era skärmar på iphone 6?

Inga av dessa problem upplever jag på s4 eller iphone 5. Där är texten alltid tydlig mot den vita bakgrunden och färgerna är mer livliga.

Jättebesviken :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm Min 6+ är tvärtom det absolut tydligaste & skarpaste kontrast jag sett !!!

enorm upplevelse med färg spectra ! skön o tydlig för ögonen ) vitt är vitt & svart med super tydliga kontraster !

 

Låter som något fel ! Googla om det finns fler som tycker så !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter fick en iPhone 6 i fredags, och jag tycker att den skärmen är suverän, så jag tycker som DIF att det låter som att det är något fel.

 

Jag har för all del inte gjort någon direkt jämförelse sida vid sida med 4S (som är vad vi har för övrigt i familjen), men borde kanske göra det. Det får bli ikväll.

 

Jag har dessutom beställt en 6 Plus till mig, som förhoppningsvis kommer idag, så då kan jag jämföra 4S. 6 och 6 Plus sida vid sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...