Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV dosan startar program!?


fredriknordstrom

Rekommendera Poster

fredriknordstrom

Hej,

 

Skrev tidigare i en tråd att jag skaffat apple tv. Lustigt fenomen... När jag startar ex netflix på apple tvn och börjar ska höja/sänka ljudet, trycka på play. Ja då höjs och sänks även ljudet på min iMac, samt när jag trycker på play så startar xbmc, nu senast startade iTunes och försökte spela upp en ljudbok, wtf händer?

 

Kan någon förklara hur jag lyckas med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Hittade lösningen själv, bra funktion att det funkar, kan ju trots allt styra ex xbmc från apple tv kontrollen, men det var lite störande att sätta igång köpt musik på iTunes när man skulle starta något på sin apple tv :) Lösningen är här iaf om det har gjort någon annan fundersam.

 

https://discussions.apple.com/thread/4595989

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din iMac har även en IR-Sändare som läser in signalen från kontrollen du fick till din AppleTV...

 

Har inte någon AppleTV som vet inte hur du löser detta exakt, men i en mac kan man "låsa" kontrollen så den bara fungerar till en vis mac - detta borde du även kunna göra på din AppleTV någonstans i inställningarna...

 

Som sagt, har ingen så vet ej hur... Men leta där! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enklaste lösningen är att stänga av den infraröda mottagaren på Macen, men det går också att koppla fjärren till en specifik Apple-produkt så den inte styr alla som finns i samma rum och som träffas av IR-sändaren :).

http://support.apple.com/kb/HT1619?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Ja vilka funktioner som bjuds.. Blev rätt paff när iTunes började spela musik kan jag säga. Dock användbart i xbmc :) go kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din iMac har även en IR-Sändare som läser in signalen från kontrollen du fick till din AppleTV...

 

Har inte någon AppleTV som vet inte hur du löser detta exakt, men i en mac kan man "låsa" kontrollen så den bara fungerar till en vis mac - detta borde du även kunna göra på din AppleTV någonstans i inställningarna...

 

Som sagt, har ingen så vet ej hur... Men leta där! =)

Vanlig missuppfattning. Det man kan göra är att man kan ställa in en mottagare så att den bara lyder en viss fjärrkontroll (istället för alla).

 

Alltså:

Två mottagare (datorer mm) och två fjärrkontroller: Lås mottagare A så att den bara lyder fjärr X, lås mottagare B så att den bara lyder fjärr Y.

Två mottagare och en fjärrkontroll. Lås mottagare A så att den bara lyder fjärren. Mottagare B kommer lyda fjärren om inte mottagaren stängs av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enklaste lösningen är att stänga av den infraröda mottagaren på Macen, men det går också att koppla fjärren till en specifik Apple-produkt så den inte styr alla som finns i samma rum och som träffas av IR-sändaren :).

 

http://support.apple.com/kb/HT1619?viewlocale=sv_SE

Dumt, tvetydigt, formulerat av Apple. Du kan ställas in en mottagare i ett av tre lägen: lyder ingen fjärr (avstängd IR-mottagare), lyder endast en fjärr eller lyder alla fjärrkontroller.

De borde stå ungefär "koppla Apple-produkten till en fjärr" istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...