Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföring via USB fungerar inte


allthehype

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har stött på ett helt nytt problem med min macbook pro (OS X 10.9.5), vet inte var jag ska placera det men provar här.

 

Jag skulle lägga över en (hemmagjord) film på en USB-sticka. Det fanns gott om plats, men när ca 150 mb av 3,5 gb är överförda avslutas överföringen. Skrivbordet flimrade fram, när Finder kom tillbaka var överföringsrutan borta, och en "nedtonad" ikon av flmen är allt som finns. När jag ska slänga filen står det att den "används av annat program" och frågar om jag vill fortsätta, vilket jag gör. Jag provar flera gånger men får samma resultat. Överföringen verkar inte heller fortsätta utan dialogrutan. När jag provade att lägga över den på min externa hårddisk istället händer samma sak där. Märkligt, då jag fört över stora filer till den tidigare.

 

Någon som har en idé om vad som kan vara fel? USB-stickan (16 gb) är min brors, som han använder till PC i vanliga fall. Efter första försöket tömde jag den helt, men det hjälpte inte. USB-portarna verkar inte heller vara trasiga, då jag nyss la över samma film till ipaden via itunes och det fungerade utmärkt.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade liknande problem och eventuellt kan det ha med Google Drive att göra, men kan också bero på något annat. Jag löste det till slut med en ominstallation av Mac OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...