Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur få Xerox 6110 att fungera i 10.9.4


big peter

Rekommendera Poster

Hur få Xerox 6110 att fungera i 10.9.4, den dyker inte upp i skrivare valet i systeminställningar, har provat ringa Xerox men eftersom de tycker det är JÄTTE konstigt att inte använda PC så har jag inte fått någon hjälp där. Vänligen hjälp mig. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skrivaren fungerat till Mac tidigare? Vad har ändrats sedan dess?

 

Kollat på Xerox hemsida efter nya drivrutiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Xerox 6130 som fungerar klockrent. Är skrivaren påslagen så ska den dyka upp under Skrivare om du trycker på '+' - lägg till skrivare. Är alla sladdar i som de ska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med drivrutinen som KMN tipsade om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kablarna direktkopplade i datorn eller använder du en USB-dosa emellan? Har du startat om USB-dosan (dra ur den ur datorn och sedan stoppa in igen?) Har du provat med att stoppa skrivarkabeln direkt i datorn om den annars är kopplad via USB-dosa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Oki-mulitskrivare på jobbet som vägrade dyka upp i Mavericks, vare sig som nätskrivare eller via USB-kabel. Plötsligt gjorde den bara det en dag. Lite darrig funktion, det där med att Mac OS X automatiskt ska hitta allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mor har en Oki-skrivare. Plötsligt gick det inte att skriva ut längre, den hittades inte. Då kopplade jag ur USB-dosan som den var inkopplad i, sen kopplade jag in den igen och så fungerade det. Min erfarenhet är att USB-dosor kan "hänga" sig efter ett tag om de är påslagna jämnt, och att man löser det genom att bryta strömmen och sedan koppla upp dem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...