Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel laddare medföljde - iPhone 6 Plus


Greedymf

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Fick hem min iPhone 6 Plus idag köpt genom tele2. I förpackningen fick jag med en laddare som inte går till svenska vägguttag, ser ut att vara brittisk? Vad betyder detta? Har jag fått en importlur? Har varit i kontakt med tele2 och de vill att jag kontaktar deras leverantör.. Någon som varit med om liknande?

 

Se bild på stickkontakten nedan.

 

image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl en USA-isk laddare? UK kör med två grova stift och en fet plastpinne.

 

Utan att kunna konsumenträtt så verkar du ha fått fel pryl. Du bör då kontakta din leverantör som bör lösa problemet.

Tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att en icke svenskanpassad lur överhuvudtaget slinker in i Sverige via en (förmodat) seriös teleoperatörs underleverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå tillbaka till säljaren och byt. Kontrollera att telefonen är av rätt modell, är det gråimport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå tillbaka till säljaren och byt. Kontrollera att telefonen är av rätt modell, är det gråimport?

Kan jag mha imei eller liknande se om det är en svensk enhet? Ja det är korrekt modell. Dock har jag ingen service, kan bero på att sim kortet inte är aktiverat. Har ingen möjlighet att kontrollera sim kortet i annan telefon just nu. Dåligt av tele2 isf och de har väl säkert ingen lur att ersätta mig med just nu om det är importerad lur....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta Apple och anmäl Tele2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta Apple och anmäl Tele2

 

Så pass? Jag trodde att detta hände ofta, verkar inte vara så? Vad kan Apple göra åt detta? Verkar mer som något jag bör ta med säljaren direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag mha imei eller liknande se om det är en svensk enhet? Ja det är korrekt modell. Dock har jag ingen service, kan bero på att sim kortet inte är aktiverat. Har ingen möjlighet att kontrollera sim kortet i annan telefon just nu. Dåligt av tele2 isf och de har väl säkert ingen lur att ersätta mig med just nu om det är importerad lur....

Kollat här? http://support.apple.com/kb/HT3939?viewlocale=sv_SE Vet inte om det är relevant.

Annars, gör som indianen tipsade om, kontakta Apple. Tele2 ville ju att du skulle kontakta deras leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Så pass? Jag trodde att detta hände ofta, verkar inte vara så? Vad kan Apple göra åt detta? Verkar mer som något jag bör ta med säljaren direkt.

 

Apple kanske inte gillar att deras kunder blir lurade och får fel prylar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat här? http://support.apple.com/kb/HT3939?viewlocale=sv_SE Vet inte om det är relevant.

Annars, gör som indianen tipsade om, kontakta Apple. Tele2 ville ju att du skulle kontakta deras leverantör.

 

Modellen är A1524 som inte ser ut att vara listad. Nu blir jag förbannad... Vad fan håller Tele2 på med?EDIT: Kollade iphone 6.. iphone 6 plus fanns modellen A1524 för. Bara en ny laddare som behövs då, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Fick hem min iPhone 6 Plus idag köpt genom tele2. I förpackningen fick jag med en laddare som inte går till svenska vägguttag, ser ut att vara brittisk? Vad betyder detta? Har jag fått en importlur? Har varit i kontakt med tele2 och de vill att jag kontaktar deras leverantör.. Någon som varit med om liknande?

 

Se bild på stickkontakten nedan.

 

image.jpg

 

De vill att du kontaktar deras leverantör. Det är väl deras förbannade skyldighet att kontakta dem. Du ska inte behöva kontakta någon annan än DIN leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De vill att du kontaktar deras leverantör. Det är väl deras förbannade skyldighet att kontakta dem. Du ska inte behöva kontakta någon annan än DIN leverantör.

 

Mjo någon leverantör tänker jag inte kontakta. Detta är deras strul som de får lösa hur de vill, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta Apple och anmäl Tele2

Tror inte Apple bryr sig om gråimport då det verkar vara väldigt vanligt. Jag har fått UK-sladd hos både Dustin(iPad) och Netonnet (AppleTV). Det kan ha varit gråimport eller felpackat. I värsta fall får man en kina-kopia(iPhone6) som knappt går att skilja från originalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det har något med något att göra men när jag kollar "Modell" under Inställningarna så är står det MGAK2QN/A, hittar samma modell hos exempelvis Inet: http://www.inet.se/produkt/1999318/apple-iphone-6-plus-64gb-gold och hos Telia: https://trade.telia.se/shop/product?prodid=452215&tid=17862 , står under Artikel nummer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten under kartongen, är den på Svenska och Norska eller om det var danska?

 

Felpackat lär det ju inte vara då laddaren har sin "gjutna" plats i inner-plast lådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten under kartongen, är den på Svenska och Norska eller om det var danska?

 

Felpackat lär det ju inte vara då laddaren har sin "gjutna" plats i inner-plast lådan.

Den är på svenska och norska.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade tele2 idag och bad dem kontakta sin leverantör (ingram micro) för att reda ut detta. Enligt leverantören är det inget fel på telefonen, den ska vara svensk. Det var enligt dem bara felpackat. De ska skicka ut en ny laddare till mig som kommer om 1-2 veckor (?!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple borde ändå få veta om schabblet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig när jag köpte min iPhone 5 på Netonnet förra året, fick med en engelsk laddare och en svensk vid sidan om lådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som indianen sa på förra sidan, Apple bör meddelas om att det inträffade.. Det kan ju faktiskt påverka deras varumärke, alltså kan de vara intresserade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som indianen sa på förra sidan, Apple bör meddelas om att det inträffade.. Det kan ju faktiskt påverka deras varumärke, alltså kan de vara intresserade..

jag kontaktade Apple imorse och killen jag pratade med sa typ "jaså det var inte så bra, men din lur är svensk så det ska inte vara några problem". Jag bad honom kolla det mha IMEI.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De i kundtjänsten skiter väl personligen i vilket, de sitter väl bara och väger navelludd i ett callcenter i Bastuträsk? Däremot kan Apple vara intresserade av att folk inte alltid får vad de förväntar sig när det köper Apple-prylar. Med andra ord, och det här är ju inte ditt problem egentligen, när någon har hostat upp en lämplig laddare vore det nog bra, för kommande konsumenter, om Apple fick veta vad som hänt. Om du inte hittar något bättre så kan du ju slänga en iväg rad här. Jag gissar att mottagaren vid behov svär lite (tyst) och vidarebefordrar till rätt ställe. http://www.apple.com/feedback/iphone.html

 

 

Jag vill påpeka att jag inte har några dåliga erfarenheter alls gällande Bastuträsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De i kundtjänsten skiter väl personligen i vilket, de sitter väl bara och väger navelludd i ett callcenter i Bastuträsk? Däremot kan Apple vara intresserade av att folk inte alltid får vad de förväntar sig när det köper Apple-prylar. Med andra ord, och det här är ju inte ditt problem egentligen, när någon har hostat upp en lämplig laddare vore det nog bra, för kommande konsumenter, om Apple fick veta vad som hänt. Om du inte hittar något bättre så kan du ju slänga en iväg rad här. Jag gissar att mottagaren vid behov svär lite (tyst) och vidarebefordrar till rätt ställe. http://www.apple.com/feedback/iphone.html

 

 

Jag vill påpeka att jag inte har några dåliga erfarenheter alls gällande Bastuträsk.

Det har du helt rätt i. Jag drar iväg ett mail dit så får vi hoppas på att Apple gör något vettigt utav det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...