Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mitt wireless tangentbord väcker datorn ur vila...


EngeMickman

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har problem med att mitt apple bluetooth wireless tangentbord påverkar datorns viloläge. Då jag manuellt sätter den i viloläge från menyn så går den bara i viloläge i ca en halv sekund. Sedan tänds skärmen igen.. slår jag däremot av tangentbordet så funkar viloläget som vanligt igen. Vad är det för fel? Tangentbordet har även börjat fungera lite konstigt då det ibland inte går att skriva stor bokstav när man håller ner höger shift tangent. Däremot funkar den vänstra shift-tangenten..

 

tacksam för hjälp!

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att ditt tangentbord sänder signaler till datorn om att det används, även när det inte gör det, och därför väcks datorn. Märkligt.

Jag skulle prova med att ta ur batterierna, låta allt vila några minuter, sedan stoppa i dem igen - eller kanske ännu hellre prova med helt nya batterier, och så parkoppla tangentbordet med datorn på nytt. Helt enkelt "starta om" tangentbordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att ditt tangentbord sänder signaler till datorn om att det används, även när det inte gör det, och därför väcks datorn. Märkligt.

 

Jag skulle prova med att ta ur batterierna, låta allt vila några minuter, sedan stoppa i dem igen - eller kanske ännu hellre prova med helt nya batterier, och så parkoppla tangentbordet med datorn på nytt. Helt enkelt "starta om" tangentbordet...

 

Jag har testat det mesta.. har bytt ut de uppladdningsbara batterierna mot engångs, parkopplat tangentbordet igen men utan att lyckas... jag har även testat installera osx från time machine men ingen skillnad. har testat resetta pram samt startat i felsäkert läge, men det är samma bekymmer ändå. Verkar som om många andra har liknande problem men jag har inte hittat nån lösning på problemet ännu... verkar vara ett problem i mavericks i alla fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästa grej blir nog att köpa ett trådat apple tangentbord och se om det funkar då.. Känns lite surt att lägga ut de pengarna när jag egentligen tror det är nåt annat som spökar vilket borde gå att åtgärda på nåt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...