Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen bakgrundsbelysning i Win 8 förrän efter omstart...! (W8 på t


orangemc

Rekommendera Poster

Jag har en Macbook Black Late 2006, C2D 2.0, 3GB Ram och GMA950 grafik

 

När jag bootar i Windows 8 Pro så är det ingen bakgrundsbelysning på skärmen när den startar, eller att den slocknar snart efter att jag loggat in. Efter hårdomstart brukar den vara ok. Kan jag göra något åt detta? Antar att det har att göra med att en Macbook från 2006 med GMA950 inte är det bästa för Windows 8...

 

Annars funkar det ok, förutom att klockan går 2h. efter, men det kan jag leva med!

 

Eller är det läge att uppgradera till Windows 7 ? (sic!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Macbook Black Late 2006, C2D 2.0, 3GB Ram och GMA950 grafik

 

När jag bootar i Windows 8 Pro så är det ingen bakgrundsbelysning på skärmen när den startar, eller att den slocknar snart efter att jag loggat in. Efter hårdomstart brukar den vara ok. Kan jag göra något åt detta? Antar att det har att göra med att en Macbook från 2006 med GMA950 inte är det bästa för Windows 8...

 

Annars funkar det ok, förutom att klockan går 2h. efter, men det kan jag leva med!

 

Eller är det läge att uppgradera till Windows 7 ? (sic!).

 

Vad händer när du försöker justera upp ljusstyrkan? Står den på fullt?

eftersom den slocknar efter du loggat in verkar det vara en inställning i din profil. Provat att logga in i felsäkert läge eller annat konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GMA 950 stöder Windows 8, däremot stöder inte din dator Windows 8 via Bootcamp, utan bara Windows 7 32 bit. Så du har tur i oturen.

Tack!

 

Tänkte att det var något sådant, nu vet jag! Jag installerade Windows 8 som om det var Windows 7 via Bootcamp och då får jag vara glad att det funkar såpass bra som det ändå gör..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad händer när du försöker justera upp ljusstyrkan? Står den på fullt?

eftersom den slocknar efter du loggat in verkar det vara en inställning i din profil. Provat att logga in i felsäkert läge eller annat konto?

Det är en gammal väl använd Macbook så ljussstyrkan står konstant på max! Finns två konto på, ett som administratör och ett som användare, båda beter sig på samma sätt..

Ska kolla felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...