Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur funkar handoff?


irobomac

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en iPhone 4S och en iPad 4 3 gen. Kör iOS 8.0.2 på båda. Märket idag när det ringde på min iPhone så kunde jag besvara samtalet på paddan. Enligt flera källor på nätet så stöds inte handoff på iPhone 4S. Ja och båda enheterna är uppkopplade mot samma wi-fi nät.

 

Hur funkar detta rent tekniskt?

 

Ser fram emot svar.

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tipset men jag fattar ändå varför det funkar mellan min iPhone och iPad. Jaja, det funkar iallafall!

Handoff har inget med samtalen att göra. Det är en annan del av Continuity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handoff innebär att typ att man sitter och jobbar på sin Mac och sedan tar man sin iPad eller iPhone och sätter sig på bussen och man fortsätter att jobba där man var innan med samma applikationer och från samma ställe som man var i Macen. Typ att man sitter och skriver på en text och sedan fortsätter du med texten på iPad eller du har kollat upp adresser, kartor eller kollat på en webbsida på Macen och sedan när du plockar upp din iPad så fortsätter den där du var innan på Macen... av sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant sak hände på IKEA för några dagar sen.

När jag gick i butiken dök handoff ikonen upp.

 

Foto%202014-09-25%2013%2040%2038.png?dl=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant sak hände på IKEA för några dagar sen.

När jag gick i butiken dök handoff ikonen upp.

 

Foto%202014-09-25%2013%2040%2038.png?dl=

Hände för mig också på Ikea Helsingborg förra helgen. Idag kom det upp när jag var inne på H&M och när jag närmade mig stationen dök Skånetrafikens app upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Handoff har inget med samtalen att göra. Det är en annan del av Continuity.

 

Aha, okej då kanske det förklarar varför det funkar med iPhone 4S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vad är poängen med att deras ikon dyker upp på skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är poängen med att deras ikon dyker upp på skärmen?

 

Det är väl ganska så uppenbart? Att göra dig uppmärksam på erbjudanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska så uppenbart? Att göra dig uppmärksam på erbjudanden.

Njae. Hade jag haft koll på grejen så hade jag nog tyckt det ja. Men jag har aldrig varken hört eller sett detta innan så jag har noll koll. Därför frågan. Men jsg ska kolla nästa gång jag är på Ikea elker HM och de vad som händer i min telefon när jag klickar på företagsikonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae. Hade jag haft koll på grejen så hade jag nog tyckt det ja. Men jag har aldrig varken hört eller sett detta innan så jag har noll koll. Därför frågan. Men jsg ska kolla nästa gång jag är på Ikea elker HM och de vad som händer i min telefon när jag klickar på företagsikonen.

 

Så du tycker inte att jag redan besvarat din fråga redan när jag postade länken?

http://www.imore.com/handoff-ios-8-os-x-yosemite-explained

Vill inte anklaga dig för att vara lat men det är snudd på :)

 

Du kommer inte få någon ikon OM du inte har deras appar installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker inte att jag redan besvarat din fråga redan när jag postade länken?

http://www.imore.com/handoff-ios-8-os-x-yosemite-explained

Vill inte anklaga dig för att vara lat men det är snudd på :)

 

Du kommer inte få någon ikon OM du inte har deras appar installerade.

Japp, du får kalla mig lat. Vi är det vi människor till vår natur. Sen finns det kanske andra faktorer som gör att jag inte plöjer igenom engelsk text på ett par sidor. Eller så kanske jag missade länken. Ingen är felfri. Minst jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, du får kalla mig lat. Vi är det vi människor till vår natur. Sen finns det kanske andra faktorer som gör att jag inte plöjer igenom engelsk text på ett par sidor. Eller så kanske jag missade länken. Ingen är felfri. Minst jag.

 

Det går att översätta hemsidan så det blir mer begriplig.

Men det är lättare att fråga och få det serverat än att anstränga sig lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant sak hände på IKEA för några dagar sen.

När jag gick i butiken dök handoff ikonen upp.

Jag tyckte att det verkade konstigt att en handoff-ikon skulle dyka upp på detta sätt, och tyckte inte att IKEA hade med handoff att göra, så jag har kollat lite på saken. Jag har kommit fram till detta:

 

Detta är inte en handoff-ikon, utan en ikon för funktionen "Föreslagna appar" ("Suggested Apps" på engelska). Denna ikon kan dyka upp dels beroende på GPS-position, dels beroende på iBeacon.

 

Man kan aktivera eller avaktivera funktionen "Föreslagna appar" genom att gå till "Inställningar - Allmänt - Handoff och föreslagna appar".

 

Här är ett par länkar med mera information:

 

https://gigaom.com/2014/06/04/ios-8-includes-a-new-location-aware-lock-screen-button/

 

http://blog.estimote.com/post/97824495825/ios-8-pushes-location-context-to-a-new-level-lock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...