Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Messenger


t-pa1n

Rekommendera Poster

Hej,

 

Nu har jag spenderat mer eller mindre halva dagen på detta. Den som knäcker nöten får en öl!

 

Min messenger app kraschar när jag loggar in som mig själv.

Loggar jag in som någon annan funkar det fint.

Samma sak från både iPhone 5, iPhone6 och iPad.

 

Detta trasslet startade i samband med installation av iPhone 6 från iCloud säkerhetskopia.

 

Vad jag provat:

Installera om Messenger

Installera om både Messenger och Facebook appen.

Starta om telefon

Återskapa igen från säkerhetskopia.

Har även återskapat iPhone 5 från sin egna säkerhetskopia (där jag sist använde appen)

Slagit av notiser.

Avinstallerat på alla enheter.

Reboot av telefon.

 

Ingenting vill sig. Den krashar på exakt samma ställe ca 1 sekund in.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat stänga av iCloud och sedan slå på iCloud igen?

Du återskapar från säkerhetskopia, har du provat utan att återskapa från säkerhetskopia? App:ar, musik, mail etc. ligger ju på iCloud.. så säkerhetskopian behövs ju egentligen bara för att ha kvar sms och vissa sparade inställningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Provade nu att radera min iPhone 5 och denna gång INTE återskapa via säkerhetskopia.

Laddade sen hem både facebook och Messenger från app store.

 

Samma jävla resultat... Blir tokig!

Kan man återskapa från tidigare säkerhetskopia?

Kan man radera appar från iCloud?

 

Det går som sagt logga in med någon annan på min telefon... så det har egentligen inte med själva appen att göra utan snarare mitt facebook konto..?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Min egen helt ovetenskapliga kur för sådant strul brukar vara: ta bort appen, stäng alla aktiva appar, reboot (home knappen + on/off knappen), installera på nytt från appstore, vanlig omstart. Som sagt helt ovetenskapligt med det har löst mycket strul hittills. Funkar inte det så brukar jag satsa på att uppdatera allt som går att uppdatera i luren.

 

Det du skriver får mig att misstänka en bugg i appen. Detta kan mycket väl lösa sig vid nästa uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...