Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Systemmeddelande Applemobilebackup repeterar sig


appledennis

Rekommendera Poster

post-76309-0-09011000-1411799473_thumb.png

Systemmeddelande:

applemobilbackup failed to create replacement string

repeterar sig sedan 3 dagar var femte sekund!!

 

bakgrund

När jag skulle backa upp iphonen med itunes för att installera nya iOS så hängde sig datorn. det blev ingen säkerhetskopia. jag hade tänkt att detta skulle vara en extra säkerhet.

när jag sedan uppgraderade iphonen så kan den inte återskapa från kopia min iCloud kopia. det står att den uppgraderar men blir aldrig klar. har även försökt genom att återställa telefonen.

 

samtidigt så visar Systemmeddelande på macbook att den försöker att göra något om och om och om igen...

vad har gått fel?

hur kan jag ta bort detta från datorn?

kan ni även hjälpa mig med varför iphone iCloud återställningen inte blir klar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånad att du ens uppdaterade telefonen utan med tanke på att du visste att du inte hade någon verifierad säkerhetskopia. Har du fått igång den igen i fungerande skick?

 

Hade börjat med en säker start, håll in shift under uppstarten. https://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/

 

När du startat om datorn igen kolla om felmeddelandet fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånad att du ens uppdaterade telefonen utan med tanke på att du visste att du inte hade någon verifierad säkerhetskopia. Har du fått igång den igen i fungerande skick?

 

Hade börjat med en säker start, håll in shift under uppstarten. https://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/

 

När du startat om datorn igen kolla om felmeddelandet fortsätter.

Det löste problemet! Tack!

 

Däremot har jag fortfarande problem med att telefonen inte blir klar med återställningen från iCloud. Det anges hela tiden som en infotext under knapplås fältet. Någon som vet hur man kan hantera det?

Känns som att det i princip kräver att apple centralt styr upp detta genom att stoppa återlämningen, så att jag kan använda telefon med sökerhetsbackup varje kväll. just nu så inväntar den bara att inläsningen skall bli klar.

 

dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...