Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone beställda på store.apple.com/se


den_killen

Rekommendera Poster

Sökt efter en tråd med beställningar bara gjorda på nätet för leverans men inte hittat någon. Är lite nyfiken på leveransdagar för andra.

Beställde i natt 01.06. iPhone 6+ 64 guld. Leverans 9-13 oktober.

Hur ser det ut för era beställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Beställde en iPhone 6 silver 128 GB kl 01:05 inatt. Har preliminär leverans den 8-10/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 6 rymdgrå 64gb beställd kl 01:05 inatt. Leverans 10-14 oktober.

 

Är extremt besviken på att Apple inte kan se till att ha ett parti telefoner i sin egna webbshop för omgående leverans. Telenor, Telia, Tre mfl har kunnat leverera så att flera kunder kunnat hämta ut sina lurar idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det dålig att inte ens första minuten på Apple store ger direktleverans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kanske prioriterade oss som bokade via hemsidan för uthämtning i butik?

 

Bokade min i tisdags och hämtade ut i morse.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstig prioritering i så fall eftersom det endast gynnar de som bor nära dessa butiker. På webben har alla samma chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det dålig att inte ens första minuten på Apple store ger direktleverans.

Håller med. Men jag antar att det blir en viss leveranstid när de släpper telefonen i 22 nya länder samtidigt (tror jag det var), plus att långt ifrån alla som beställde när den släpptes tex i USA inte fått sina telefoner ännu.

 

Det jag också läst är att en del fått sina leveransdatum från Apple Store tillbakaflyttade några dagar, dvs fått sina telefoner tidigare än vad som stod först när man beställde. Vi håller tummarna för det! :)

 

Vad har ni för mobil idag som ni byter från? Jag har en 4S som börjar bli rejält seg nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Men jag antar att det blir en viss leveranstid när de släpper telefonen i 22 nya länder samtidigt (tror jag det var), plus att långt ifrån alla som beställde när den släpptes tex i USA inte fått sina telefoner ännu.

Det jag också läst är att en del fått sina leveransdatum från Apple Store tillbakaflyttade några dagar, dvs fått sina telefoner tidigare än vad som stod först när man beställde. Vi håller tummarna för det! :)

Vad har ni för mobil idag som ni byter från? Jag har en 4S som börjar bli rejält seg nu. :)

Jag har en 5a. Ser verkligen fram emot en större telefon. Och frugan uppgradera till min nuvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen statusändring på beställning från apple.se den 25.e sept. 5-7 arbetsdagar gäller fortfarande vilket borde betyda leverans från Apple senast nästa vecka på måndag. Skulle inte förvåna mig om dom levererar direkt från Kina också vilket i så fall betyder en veckas leveranstid från avsändning.

 

Logistik och leveransplanering är inte Apples starka sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen statusändring på beställning från apple.se den 25.e sept. 5-7 arbetsdagar gäller fortfarande vilket borde betyda leverans från Apple senast nästa vecka på måndag. Skulle inte förvåna mig om dom levererar direkt från Kina också vilket i så fall betyder en veckas leveranstid från avsändning.

 

Logistik och leveransplanering är inte Apples starka sida.

 

Samma här, står fortfarande "Beställning behandlas". Skriv gärna om status för era beställningar ändras, vi har väl beställt ungefär samtidigt gissar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logistik och leveransplanering är inte Apples starka sida.

 

 

Källor på det?

 

Apple har levererat mer än 15 miljoner telefoner i två storlekar, tre färger och tre kapaciteter i vad som varit den största lanseringen någonsin på två veckor.

 

Skriver de 5-7 arbetsdagar är det tills du har den hos dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Källor på det?

 

Apple har levererat mer än 15 miljoner telefoner i två storlekar, tre färger och tre kapaciteter i vad som varit den största lanseringen någonsin på två veckor.

 

Skriver de 5-7 arbetsdagar är det tills du har den hos dig.

Vaddå källor på det? Jag är väl kund och har förstahandsinformation om någon om vad jag anser om Apples leveranser och logistik. Det är mig det drabbar.

 

Sedan spelar det ingen roll om dom levererat tre miljarder telefoner. Om man går ut och lanserar en produkt så förväntar jag mig som kund att den skall finnas i lager för omgående leverans. Det är min upplevelse som kund som räknas och mina förväntningar har inte uppfyllts, alltså har jag rätt att vara besviken.

 

Sedan, om det finns något företag som borde ha erfarenheter av lansering av produkter så är det Apple. Klarar man inte av att möta efterfrågan så bör man helt enkelt vänta med en lansering tills utbudet finns eller åtminstone täcker merparten av efterfrågan. Det hade kanske räckt att flytta fram datumet 1-2 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå källor på det? Jag är väl kund och har förstahandsinformation om någon om vad jag anser om Apples leveranser och logistik. Det är mig det drabbar.

 

Sedan spelar det ingen roll om dom levererat tre miljarder telefoner. Om man går ut och lanserar en produkt så förväntar jag mig som kund att den skall finnas i lager för omgående leverans. Det är min upplevelse som kund som räknas och mina förväntningar har inte uppfyllts, alltså har jag rätt att vara besviken.

 

Sedan, om det finns något företag som borde ha erfarenheter av lansering av produkter så är det Apple. Klarar man inte av att möta efterfrågan så bör man helt enkelt vänta med en lansering tills utbudet finns eller åtminstone täcker merparten av efterfrågan. Det hade kanske räckt att flytta fram datumet 1-2 veckor.

 

Men... Du beställde alltså den 26 september och Apple sade att leverans sker 9-13 oktober. Det är tidigast på torsdag i nästa vecka.

 

Produkten fanns i lager för omedelbar leverans (jag fick ju en första dagen!), men givetvis inte i obegränsad mängd.

 

Förstår att Du vill ha telefonen senast i förrgår, men jag förstår inte varför Du skulle vara besviken. Och Du kan inte heller säga att Apple är dåliga på logistik ens i Ditt eget fall, om Ditt leveransdatum inte ens har passerat innan Du börjar gnälla.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vad jag menar är att Apple lanserar en ny produkt. Man stänger ned sin svenska webshop ett par timmar innan lanseringen för att förbereda försäljning. Man slår på trumvirvlarna. Pang så öppnas shopen och telefonerna finns inte i lager i sin egna affär. Det är dåligt.

Jag förstår att man inte kan ha obegränsat med lager men man skall i alla fall ha ett antal telefoner i varje variant för att tillgodose de första besökarna. Nu kunde man inte ens leverera en enda telefon och har heller inte lyckats göra det en hel vecka senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min beställning är nu ändrad från Beställning behandlas till Förbereder leverans . Det går framåt!

Fortf Levereras: 09 Oct, 2014 - 13 Oct

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min order är också statushöjd nu till förbereder leverans! Går inte att avboka längre. Förhoppningsvis skickas den imorgon fredag. Om nu inte telefonen skall transporteras över hela världen utan verkligen finns i Sverige så har jag förhoppning om att den kan komma fram på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbereder leverans Färdig att skickas: 5-7 business days

Levereras: 09 Oct, 2014 - 13 Oct, 2014

 

 

Så skönt att se lite framsteg! Hoppas man får den under nästa veckan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ändrades också till "Förbereder leverans" ikväll. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min leverans påväg, har fått kollinummer och allt. Givetvis skickas telefonerna direkt från Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min leverans påväg, har fått kollinummer och allt. Givetvis skickas telefonerna direkt från Kina.

 

Satan va avundsjuk jag är!

Fortfarande samma för mig...

 

Vad kan leveranstiden vara från Kina tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt UPS skall leverans ske till min dörr på måndag nästa vecka. Får se hur det går med tanke på den långa leveranssträckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt UPS skall leverans ske till min dörr på måndag nästa vecka. Får se hur det går med tanke på den långa leveranssträckan.

En Mac jag beställde kom från Kina på 2-3 dagar. Kommer inte ihåg om det var en helg emellan eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoretiskt finns det en chans att jag får den på måndag. Ser ut som telefonen är lastad på ett flyg idag och befinner sig i så fall i luften just nu. Om flyget landar imorgon lördag och hämtas upp av UPS på måndag morgon så är det ingen omöjlighet.

 

Shenzhen, China 03.10.2014 19:30 Avgångsskanning

03.10.2014 18:30 Ursprungsskanning

China 03.10.2014 3:19 Order behandlad: Redo för UPS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått Leverans påväg.

När beställde ni och modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...