Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ang. svensk iPhone 6 i USA


Degrass

Rekommendera Poster

Ska flytta till USA permanent men skulle vilja köpa en iPhone 6 här i Sverige då flytten inte sker förrän nästa år. Jag kommer köpa den olåst men undrar om den svenska versionen har annorlunda egenskaper rent tekniskt som skulle kunna utgöra vissa hinder vad gäller kompabilitet med amerikanska operatörer?

 

Förhoppningsvis är det bara att inhandla en olåst iPhone, sedan ta med den och ta en cellphone plan hos valfri operatör over there.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är lättare att gå åt det hållet än åt det andra.

Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att de svenska modellerna är: A1586 respektive A1524. De amerikanska är: A1549 & A1522.

 

Om du tittar på följande länk: http://store.apple.com/se/buy-iphone/iphone6/4,7-tums-skärm-64gb-guld-olåst ser du att de svenska täcker samtliga LTE-band som de amerikanska versionerna använder. De amerikanska täcker dock inte visa TD-band men dessa används dock inte i USA.

Rätta mig om jag har fel någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar och ja, om någon kunde bekräfta detta vore det fenomenalt så jag kan lägga min beställning. Tack på förhand, verkligen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tja. Har en iPhone 6+ köpt i Apple store the grove i LA den 19:e, 64 GB silver. Om du köper din svenska version, kan vi göra en deal om du vill byta till min olåsta version (A1522) som har varsamt förvarats i en original läder case samt screen protection.

Tack för ditt svar och ja, om någon kunde bekräfta detta vore det fenomenalt så jag kan lägga min beställning. Tack på förhand, verkligen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...