Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inte tillräckligt med utrymme på iPhone 4s?


gustavr89

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en iPhone 4s som ska ha kapaciteten 16 GB. Just nu har jag bara 13 GB använt utrymme, men ändå så står det att jag inte har tillräckligt med utrymme. Någon som vet varför det blir så? Vad har hänt med de återstående 3 GB?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte var det står att du inte har tillräckligt med utrymme, du berättar inte i vilket sammanhang som du får upp det och vad det gäller.. Men om jag ska gissa så låter det som att du försöker installera något eller uppdatera något som använder utrymme på telefonen och som behöver mer utrymme än 3Gb... ? När man installerar saker på telefonen så brukar filer packas upp på telefonen och där använda utrymme, men det är bara tillfälligt för sen när installationen är klar så brukar extrafilerna tas bort... Exempelvis om man installerar systemet så brukar det hamna tillfälliga filer under "Övrigt" som gör att det växer, och sen när installationen är klar så krymper "Övrigt" för filer tas bort som bara behövdes under själva installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det uppgradering till iOS 8 så gör den i iTunes på datorn i stället. Då krävs inte lika mycket ledigt i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för att frågeställningen var lite oklar.

 

Nej, det gällde mest att jag ville lägga in lite fler låtar via iTunes, men då kom det upp att det inte finns tillräckligt med ledigt utrymme på telefonen.

Men jag tittar på mätaren längst ned i "Sammanfattning" för min iPhone i iTunes och enligt den tar musiken upp 9,7 GB, appar 987 MB och övrigt 1,82 GB. Dessa 3 blir ju i runda slängar 13 GB tillsammans. Hur kan jag då ha fullt utrymme när min iPhone ska ha en kapacitet på 16 GB? Och vad kan Övrigt vara som tar upp så mycket som närmare 2 GB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för att frågeställningen var lite oklar.

 

Nej, det gällde mest att jag ville lägga in lite fler låtar via iTunes, men då kom det upp att det inte finns tillräckligt med ledigt utrymme på telefonen.

Men jag tittar på mätaren längst ned i "Sammanfattning" för min iPhone i iTunes och enligt den tar musiken upp 9,7 GB, appar 987 MB och övrigt 1,82 GB. Dessa 3 blir ju i runda slängar 13 GB tillsammans. Hur kan jag då ha fullt utrymme när min iPhone ska ha en kapacitet på 16 GB? Och vad kan Övrigt vara som tar upp så mycket som närmare 2 GB?

 

Du har inte alla 16GB tillgängliga utan IOS tar upp en del.

 

2-Mobile-storage-space-01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...