Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leverans av iPhone 6?


wesse_11

Rekommendera Poster

Ingen annan som beställt via Webbhallen?

Jag beställde från dem 140919, inte hört ett ljud från dem trots att jag "låg långt fram i kön" enl dem.

Jag har dock hämtat ut en 6+ 64gb från Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 244
  • Created
  • Senaste svar

Jag beställde från dem 140919, inte hört ett ljud från dem trots att jag "låg långt fram i kön" enl dem.

Jag har dock hämtat ut en 6+ 64gb från Telia.

Typiskt! Ringde dem idag och fick upp förhoppningarna. Det lät ungefär som att en ny leverans var på väg in under veckan och att min beställning som lades 26/9 (6:a 64gb silver) skulle täckas. Börjar dofta mid-novemberleverans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var leveransdatumet flyttat från 3 oktober till 14 november.

 

Inte speciellt glad.

 

Apple/Telia :ThumbsDown:

Samma här , fast ännu senare levdatum. 19/11 iPhone 6 plus 128 GB Silver. Kan man hoppas på leverans i år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en avi från posten idag. Tyvärr jobbade jag sent och hann inte hämta ut den. Men imorgon har jag en 6Plus 128GB SG !! Äntligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt iPhone 6 Plus, 128 gb, silver från Tele2. Allting som kan strula har verkligen strulat.

Sidan strular och kraschar under förbokningsnatten. Man får lämna tel nr och de lovar att ringa upp. Framåt lunch dagen därpå ringer de. Då har man alltså tappat sin köplats från natten till lunch dagen därpå.

Beräknad leverans var 3/10. På orderstatussidan står det att luren är skickad till mig den 26/9. Jag börjar ana oråd när den inte dyker upp och ringer vid ett par ggr kundservice. De säger att alla är skickade och de kommer levereras under veckan (förra veckan).

Får inte telefonen och kontaktar dem igen. Nya bud från deras kundservice. Den är inte skickad alls. Och ingen kan svara på när den kommer att skickas.

De hänvisar dock till orderstatus sidan. Där det fortfarande står att den skickats 26/9 :fundersam:

 

Någon som förhandsbokat från Tele2? Främst den iPhone 6 Plus 128gb? Vad är eran erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den iaf bekräftat skickad. Men eftersom jag var tvungen att göra en namnändring på leveransadressen vid beställningen, så blev min order en specialorder och därmed går det ej att få fram kollinummer via supporten eller på SMS. Nu är det bara till att vänta på en avi i brevlådan innan man kan hämta eländet...

Efter att ha hämtat ut luren så visade det sig att det bara var en telefon i paketet. Inget nytt SIM-kort till telefonen och inget Surf-SIM..... Går in på Halebop Chatten och fråga var grejorna tagit vägen och får svaret: -"Det står det inget om på din order."

 

Visar sig att den kille på supporten som gjort ändringen av namnet på leveransadressen ( med orden: -"Jag måste makulera din befintliga order och manuellt göra en ny likadan order med dina ändrade namnuppgifter. Men det blir ingen skillnad för dig.") råkat missa två tredjedelar av ordern och jag fick bara en telefon.

 

Supportchatten fixade så att de skickar de ett SIM imorgon och det ska komma inom 2-3 dagar. Fick även en fri månad som kompensation för allt krångel!

 

Så nu sitter jag här med sveriges absolut dyraste och snyggaste iPod!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade ut min iPhone 6+ Silver 64GB idag. Beställde hos Telenor, på torsdagsnatten när man kunde förhandsboka.

 

Dom har fått in din andra batch nu så det är nog fler som får sin lur snart iaf hos Telenor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min Iphone 6 64GB den 19/9, Telias förbokningsdatum. Jag fick prel. leveransdatum den 3/10, nu har den flyttats ända till 24/11. Så klart har jag inte tålamod nog att vänta så länge. På Apples hemsida är leveranstiden på ca 7-10 dagar för samma telefon. Kan det stämma? Gör jag rätt i att ta bort min beställning från Telia och istället beställa från Apples hemsida? Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min Iphone 6 64GB den 19/9, Telias förbokningsdatum. Jag fick prel. leveransdatum den 3/10, nu har den flyttats ända till 24/11. Så klart har jag inte tålamod nog att vänta så länge. På Apples hemsida är leveranstiden på ca 7-10 dagar för samma telefon. Kan det stämma? Gör jag rätt i att ta bort min beställning från Telia och istället beställa från Apples hemsida? Vad tror ni?

Skulle råda dig att behålla beställningen hos Telia samtidigt som du beställer hos Apple Store. Levererar Telia snabbare så kör du på den. Levererar Apple snabbare kör du på den. Är väl 14 dagars ångerrätt från och med att du mottagit varan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle råda dig att behålla beställningen hos Telia samtidigt som du beställer hos Apple Store. Levererar Telia snabbare så kör du på den. Levererar Apple snabbare kör du på den. Är väl 14 dagars ångerrätt från och med att du mottagit varan?

Jo det stämmer, har själv tänkt tanken. Men är det någon med "erfarenhet" av Apples leveranstid på Iphone 6. Någon som beställd nyligen därifrån och fått sin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar fortfarande på min iPhone Plus från Tele2 som jag bokade när de släpptes. Nu beställde en kompis en likadan modell, samma minne via sitt företag. Den kunde Tele2 leverera på tre dagar. Hur går det ihop?? Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorgligt med leveranstiderna!

Om inte apple kan förse länderna med mobiler så kunde de ha väntat med släppet i för många länder samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det stämmer, har själv tänkt tanken. Men är det någon med "erfarenhet" av Apples leveranstid på Iphone 6. Någon som beställd nyligen därifrån och fått sin?

Jag beställde den 26:e och har ännu inte fått den. Förmodligen (läs förhoppningsvis) levereras den idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha hämtat ut luren så visade det sig att det bara var en telefon i paketet. Inget nytt SIM-kort till telefonen och inget Surf-SIM..... Går in på Halebop Chatten och fråga var grejorna tagit vägen och får svaret: -"Det står det inget om på din order."

 

Visar sig att den kille på supporten som gjort ändringen av namnet på leveransadressen ( med orden: -"Jag måste makulera din befintliga order och manuellt göra en ny likadan order med dina ändrade namnuppgifter. Men det blir ingen skillnad för dig.") råkat missa två tredjedelar av ordern och jag fick bara en telefon.

 

Supportchatten fixade så att de skickar de ett SIM imorgon och det ska komma inom 2-3 dagar. Fick även en fri månad som kompensation för allt krångel!

 

Så nu sitter jag här med sveriges absolut dyraste och snyggaste iPod!

 

 

Idag har jag ännu en gång (för vilken gång i ordningen vet jag inte) tvingats chatta med Halebops Support eftersom något Surf-SIM inte dykt upp ännu. Nu har jag blivit lovad att det ska skickas omgående och även blivit lovad två fria rubbet-månader och ytterligare tre fria Surf-månader på surf-sim:et. Ska bli intressant att se hur många gånger man ska behöva chatta med dem för att inte bli fakturerad för det man blivit lovad i kompensation....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar fortfarande på min iPhone 6, silver, 64gb. La min order rätt så sent, 29 sep, kunde inte bestämma mig om jag skulle beställa nya. Är nummer 16 nu i kö på Halebops sida. Hur går det för er andra Halebopare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar fortfarande på min iPhone 6, silver, 64gb. La min order rätt så sent, 29 sep, kunde inte bestämma mig om jag skulle beställa nya. Är nummer 16 nu i kö på Halebops sida. Hur går det för er andra Halebopare?

Jag beställde en grå iphone 6 128gb i torsdags och hämtade ut den igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Iphone 6 den 28 oktober. Idag fick jag ett mail att jag kan hämta den om 2-5 arbetsdagar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Iphone 6 den 28 oktober. Idag fick jag ett mail att jag kan hämta den om 2-5 arbetsdagar. :)

Vilken färg beställde du och minne?? Vilken operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

64GB är den absolut mest populära, och operatörerna beställer in flest av just den varianten. Men det är ändå den svåraste att få tag i.

 

Den är så populär för att den ligger inte så mycket högre i pris än 16GB. 16GB ger väl en 12GB utrymme för användaren, och det är på tok för lite för dem som tar massvis med bilder osv... 128GB är för mig på snudd till onödigt mycket (skulle aldrig tacka nej till 128GB dock), och många känner likadant.

 

Har pratat med Telia och Telenor. 128GB har en leveransprognos på 1-2 veckor, medan 64 har uppemot 5 veckor.

 

Lite OT, men kan inte bestämma mig.

Rädd för att 16Gb blir för lite även om jag inte tar jättemycket foto. Fast med en ny och bättre lur/kamera kanske jag gör?!?

Kan få tag i en sådan i veckan, men 64Gb lär dröja....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en 6 space gray 64gb 18 okt från Apple store. Fick den igår. Sjukt nöjd. En skaplig uppgradering från min 4s :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...