Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage fungerar inte, EJ pga. av nya iOS 8


tobiaswallin

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har haft problem med min iPhone nu i kanske 3 veckor, och skriver därför för att få lite hjälp. Jag har en upplåst iPhone 4S som jag använt med ett amerikanskt simkort i 1,5 år och växlat till mitt svenska när jag varit hemma. Nu har jag flyttat hem, men denna gång så ville inte mitt iMessage fungera på mitt svenska SIM-kort. Det är nämligen så att under "Telefon" så syns mitt svenska nummer, men under iMessage är mitt amerikanska nummer fortfarande kvar, gråmarkerat, och kan inte ändra det. Varje gång jag försöker aktivera iMessage så står det att det inte fungerar, och den kan stå och försöka i upp till 24h. I början kunde jag skicka iMessage genom mitt Apple ID, men nu fungerar inte ens det. Plus att nu i senaste uppdateringen, iOS 8, så verkar de ha ändrat runt i Meddelandeinställningar, för att nu när iMessage är avaktiverat finns det inget alternativ att "endast skicka vanliga SMS", så jag kan alltså inte skicka någonting nu.

Jag har provat att återställa nätverksinställningar, återställa hela telefonen, bytt fram och tillbaka med SIM-korten, startat om den - i princip det mesta.

Detta tänkte jag kunde kanske blivit löst genom den senaste iOS 8 uppdateringen, men icke. Problemet kvarstår och det är väldigt irriterande! Min telefonoperatör, Telia, har inte heller kunnat lösa vad problemet kan vara.

 

Uppskattar ALL hjälp, tips och idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ändra telefonnumret "Mitt telefonnummer".

Inställningar / Telefon / klickar sen på pilen strax höger om mitt telefonnummer.

 

Kan det vara så att din telefon inte är den "första/huvudenheten" i ditt iCloudande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Leo,

 

Yes även jag kan ändra mitt nummer under "Telefon", däremot inte under meddelanden. Hur vet jag om min telefon är min första enhet gällande iCloud? Ska det behöva påverka min iMessage funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...