Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS8 hämtades ner av sig själv


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Upptäckte att jag blivit av med några GB på min iPhone och hittade snabbt anledningen. iOS8 verkar ha laddats ner av sig själv. Jag har inte gjort det och alla automatiska hämtningar av grejer är avstängda. Hur gick det här till? Eller är det bara att 3 GB reserverats på telefonen?

 

Går det att få bort detta utan att installera iOS8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått appen "Hälsa"? Isåfall är det installerat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På frugans iPhone hände detsamma, och jag hjälpte henne sedan med installationen, och hon har nu mappen Hälsa

Fick inte jag på båda mina iPads..varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På frugans iPhone hände detsamma, och jag hjälpte henne sedan med installationen, och hon har nu mappen Hälsa

Fick inte jag på båda mina iPads..varför?

 

Hälso-appen finns endast till iPhone, troligtvis mycket pga rörelse-processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det har inte installerats, bara hämtats. Jag vill inte installera det just nu, jag vill ha tillbaks de 3GB som hämtats automatiskt. Alternativt få reda på hur jag kan undvika sådant här i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tackar för tipset. Men det hjälper ju bara hemma. Om man t.ex. är ansluten till jobbets wifi och laddar så är det ju kört ändå.

 

Vill åter påpeka att inget har installerat sig själv. Installationsfilen har hämtats, inget mer.

 

Den dagen det installerar sig själv hamnar telefonen på Blocket direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Upptäckte att om man klickar på uppdateringen under "Usage" inställningarna så kan man välja att ta bort uppdateringen för att ladda hem den när man själv önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, kör en svensk version (iOS 7.1.2).

Inställningar > Allmänt > Användning > (telefonen tänker lite) > iOS8 > Radera uppdatering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...