Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spännande förändringar på MacWorld


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar
MacWorld har i dag fler läsare än någonsin – men allt färre finns med oss i pappersform.

 

 

Det var ju tråkigt att vi tappar där... jag tror att fler håller med mig att en tidning är att föredra på sommaren än reflexerna på en ipad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vinst är ju att sista minutennyheter verkligen kan bli i sista minuten! I denna IT-hysteriska värld hinner en halv evighet passera mellan färdigställande av tidning på redaktionen tills den når läsaren.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så förgår all världens härlighet.

Åtminstone omslaget i högglanspapper.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informationen är inte så överflödande direkt, men går alltså papperstidningen i graven? Så trist. Jag är nämligen en av prenumeranterna, och jag betalar enbart för njutningen av att läsa en datortidning i fåtöljen, med en kopp lyxigt te, när ungarna har lagt sig. Eller för att läsa den i hängmattan medan fåglarna kvittrar.

 

Tänker inte betala en krona för att läsa "tidningen" digitalt tyvärr :-/

 

Macworld är enda tidningen jag helårsprenumererat på sedan Datormagazin för 20 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Spännande förändringar" tror jag bara är en förskönande omskrivning av nedskärningar pga bristande ekonomiska resurser.

Ja, givetvis, det kostar mer än det ger att trycka. Ingen ägare står ut med det i längden. Frågan är om tidningen kan överleva på sikt. Det får vi verkligen hoppas, annars är det adjöss med forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Spännande förändringar" tror jag bara är en förskönande omskrivning av nedskärningar pga bristande ekonomiska resurser.

det stod något om att så inte var fallet...'

- En fråga som ofta dyker upp i samband med sådana här förändringar, är ifall vi kommer att skära ned på personal. Svaret är ett rungande nej! Tvärtom, det här är en satsning framåt. Och det kommer ni läsare att märka! säger Anna Müller.

MacWorlds art director sedan många år, Christian Sabe, har varit ansvarig för den nya formen.

- Christian kan MacWorlds formspråk som sin egen ficka och har tillsammans med redaktionen sett till att läsarna ska känna sig som hemma trots att mycket är omgjort, säger chefredaktör Anna Müller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, givetvis, det kostar mer än det ger att trycka. Ingen ägare står ut med det i längden. Frågan är om tidningen kan överleva på sikt. Det får vi verkligen hoppas, annars är det adjöss med forumet!

jag håller fullständigt med Alix

 

länge leve papperstidningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, givetvis, det kostar mer än det ger att trycka. Ingen ägare står ut med det i längden. Frågan är om tidningen kan överleva på sikt. Det får vi verkligen hoppas, annars är det adjöss med forumet!

Mja... forumet överlever. Det blir säkert en omställning. Vi står mitt i den stora omställningen i tidningsbranchen så varför ska inte en datortidning satsa på det papperslösa mediet? Själv läser jag inte mycket i den så det blir dyr pappersretur..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju bra, givet att man garanterat slipper det jag fick alldeles nyss:

"Många läser tidningar nu... Server Overload... Försök senare".

 

Kanske vill jag inte heller läsa på padda eller i lur på alla ställen där tidningen är så mycket bättre, hängmattan, kanoten, dass. Bara för att nämna några.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå allihop!

 

MacWorld kommer inte att dra ned på någon redaktionell bevakning, våra tjänster som t.ex forumet eller liknande. Det enda vi gör är att inte längre trycka vårt material på papper.

 

Vi kör på nästan som vanligt med andra ord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå allihop!

 

MacWorld kommer inte att dra ned på någon redaktionell bevakning, våra tjänster som t.ex forumet eller liknande. Det enda vi gör är att inte längre trycka vårt material på papper.

 

Vi kör på nästan som vanligt med andra ord :)

Men det blir inte som vanligt för oss.................. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå allihop!

 

MacWorld kommer inte att dra ned på någon redaktionell bevakning, våra tjänster som t.ex forumet eller liknande. Det enda vi gör är att inte längre trycka vårt material på papper.

 

Vi kör på nästan som vanligt med andra ord :)

Är det helt “off” med tidning på papper? eller kommer det kanske versioner på ePapper (ePub/pdf).

 

Jag prenumererar på en gratis e-tidning som kommer i just ePub el pdf. Inte så stora nummer, men varje månad kommer en nedladdningsbar version: bsdmag. Är väl inte så mkt Mac/OS X där, men ibland dyker det upp lite OS X grejjer där med.

 

Men ngt liknande sånt kan ni väl ha t ex i samband med specialer, wwdc-special, yosemite-special osv? Eller till guider. Är alltid trevigt att ha ngt att läsa offline, när man inte har nät (läs på semester/resor). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå allihop!

 

MacWorld kommer inte att dra ned på någon redaktionell bevakning, våra tjänster som t.ex forumet eller liknande. Det enda vi gör är att inte längre trycka vårt material på papper.

 

Vi kör på nästan som vanligt med andra ord :)

Vad ska redigeraren göra nu?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt “off” med tidning på papper? eller kommer det kanske versioner på ePapper (ePub/pdf).

 

Jag prenumererar på en gratis e-tidning som kommer i just ePub el pdf. Inte så stora nummer, men varje månad kommer en nedladdningsbar version: bsdmag. Är väl inte så mkt Mac/OS X där, men ibland dyker det upp lite OS X grejjer där med.

 

Men ngt liknande sånt kan ni väl ha t ex i samband med specialer, wwdc-special, yosemite-special osv? Eller till guider. Är alltid trevigt att ha ngt att läsa offline, när man inte har nät (läs på semester/resor). :)

 

Vi fortsätter ju göra magasinet, men i digitalform! Det går att läsa offline såklart. Kika här: http://mw24.se/digitalamacworld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska redigeraren göra nu?

 

Våran duktiga AD har gjort redesignen av magasinet inför övergången till digitalmagasin, och kommer att fortsätta layouta den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man eller kommer man kunna läsa tidningen i appen Readly?

 

En förenklad version finns i Readly & Ztory!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stöd för iBooks hade ju varit guld för mig som inte har iPad. Telefon blir på tok för litet och osmidigt att läsa tidningen i....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stöd för iBooks hade ju varit guld för mig som inte har iPad. Telefon blir på tok för litet och osmidigt att läsa tidningen i....

 

Hej! Menar du att du vill läsa den på Macen? Inga problem, du kan läsa den där också! http://mw24.se/digitalamacworld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...