Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ID problem, inloggning misslyckas.


fredriknordstrom

Rekommendera Poster

fredriknordstrom

Go kväll,

 

Har fått problem att logga in med mitt apple id på min iMac. Återställde lösenordet och valde ett nytt, tog även bort min iCloud profil på datorn men får upp samma meddelande hela tiden, kan någon komma med något vettigt tips på vad jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Edit: Står även så här när jag försöker logga in i app store på min iMac. Jag har provat ändra lösenord, ta bort och lägga till mitt iCloud konto igen, inget hjälper mig. Har säkert varit så här ett tag, har inte uppdaterat appar osv på länge.

"Det gick inte att verifiera enheten eller datorn. Kontakta kundtjänst och be om hjälp."

 

Edit 2: Ursäkta allt mitt skrivande, men jag såg ett nytt exempel nu. Skulle starta en app som jag tidigare köpt via app store, då står det så här:

"”Memory Clean” köptes på App Store från en annan dator. Om du vill använda ”Memory Clean” på den här datorn måste du logga in med samma Apple-ID och lösenord som du använde när du först köpte programmet."

 

Tro mig, jag har inte bytt dator, apple id eller dylikt. Jag fattar inte vad som händer just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Du har alltså inga som helst problem att logga in med ditt Apple-ID på https://appleid.apple.com/se/ och www.icloud.com ?

 

Absolut inga problem, har provat 573 ggr bara för att konstatera att jag inte fått något åt psyket och skriver fel lösenord.. Alla problem sker på min iMac just nu, har för tillfället inget iPhone så jag kan inte säga om det funkar där eller inte. Men kan logga in på båda sidorna som du skriver, inga problem.

 

Vad har jag gjort senaste tiden? Enda jag gjort åt min dator senaste 2-3 månaderna är att jag börjat använda ethernet via min thunderbolt då min vanliga ethernet valde att sluta fungera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att ringa till supporten och berätta om ditt problem.

Jag fick samma uppmaning när jag inte kunde logga in med iMessage på min MBP.

Jag hade både bytt lösenord på mitt Apple-ID och ändrat säkerhetsfrågorna.

Enligt supporten låser dom vissa funktioner på Apple-ID´t efter det har varit en ovanligt aktivitet.

Allt enligt supporten om det är sant eller inte låter jag vara osagt.

Efter samtalet fungerade det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Det är bara att ringa till supporten och berätta om ditt problem.

Jag fick samma uppmaning när jag inte kunde logga in med iMessage på min MBP.

Jag hade både bytt lösenord på mitt Apple-ID och ändrat säkerhetsfrågorna.

Enligt supporten låser dom vissa funktioner på Apple-ID´t efter det har varit en ovanligt aktivitet.

Allt enligt supporten om det är sant eller inte låter jag vara osagt.

Efter samtalet fungerade det igen.

 

Jag har bett att bli kontaktad av support ang det här. Såg däremot att dom tar 495:- för ett supportärende, det kan ju omöjligt gälla det här tycker jag. Finns det inget hederligt 020 nummer man kan ringa kring såna här frågor. Tog en jäkla tid att hitta deras support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du ringer 020-10 05 29 och det kostar ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du ringer 020-10 05 29 och det kostar ingenting.

Varje supportärende kostar 495Kr om man inte har AppleCare.

I detta fall är det kanske möjligt att stå på sig och slippa kostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje supportärende kostar 495Kr om man inte har AppleCare.

I detta fall är det kanske möjligt att stå på sig och slippa kostnaden.

 

Jag har inte betalt något och fick ingen uppmaning/information att det skulle kosta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Ja men det här känns som något som ligger mer på deras bord, jag tänker inte betala för något problem i den här stilen, det här ska ju helt enkelt bara fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det här känns som något som ligger mer på deras bord, jag tänker inte betala för något problem i den här stilen, det här ska ju helt enkelt bara fungera.

 

Exakt för det är i deras ände som problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom
Nu är problemet löst, satt igår med Apple Support i 45 minuter utan framgång, dom hade aldrig hört det. Dom trodde problemet låg lokalt hos mig i mitt nätverk. Jag provade då att internetdela från min sambos iPhone men problemet var kvar. Provade även att starta upp datorn i säkert läge (shift vid uppstart) det gjorde ingen skillnad.




Läste igenom alla inlägg, såg även där att vissa hade tappat funktionen med sin nätverksport, det har även jag. Det vissa hade gjort och lyckats med var att stänga av datorn, göra den strömlös över natten så funkade allt (!?) dagen efter igen, apple id och nätverksport. Det löste iaf inte mitt problem.


Det slutade med att jag denna morgon tog bort NetworkInterfaces.plist filen och startade om datorn, lade till Wifi och Thunderbolt-Ethernet delarna i nätverksinställningarna igen, loggade in på app store och iCloud, funkade direkt.


Min slutsats, ren gissning. Men jag tror att något hände när min nätverksport gick sönder på datorn. Tydligen enl tråden så försöker app store i det här fallet att komminucera med nätverksporten, men där finns ingen trafik (?) Ren gissning, men jag kan bara tänka att det på något sätt är relaterat då jag absolut inte gjort något annat med min dator sen jag köpte den. Och problemet kan mycket väl ha kommit då utan att jag lagt märke till det, har nämligen inte använt datorn så flitigt i sommar.


Så får ni problem med app store, börja i den här änden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...