Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Backup på hemsida


Libananii

Rekommendera Poster

Hej

Jag har min hemsida på en server i tyskland, den vill jag ha backup på till min dator/externa hårddisk dagligen.

Just nu gör jag detta manuellt genom att koppla upp mig mot ftp och ladda ner allt. Är det möjligt att automatisera detta, exempelvis via Time Machine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har min hemsida på en server i tyskland, den vill jag ha backup på till min dator/externa hårddisk dagligen.

Just nu gör jag detta manuellt genom att koppla upp mig mot ftp och ladda ner allt. Är det möjligt att automatisera detta, exempelvis via Time Machine.

De flesta webhotell brukar ha daglig-/vecko-/månads-backup'er, där man kan hämta en zip (el liknande). För att automatisera det får man nog göra ngt litet skript som man sen kör på shema. https://duckduckgo.com/?q=script+to+backup+web+server

 

curl finns ju inbyggt i OS X, och har du möjlighet på webhotellet att logga in med SSH finns ju det med i OS X. Sen om man tar ner det med ftp eller rsync kanske.

 

Hoppas du kan hitta lite idéer där bland länkarna. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kör wordpress så finns det plugin som backar upp till dropbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Om man kör wordpress så finns det plugin som backar upp till dropbox.

 

Ursäkta att jag kliver in och lånar tråden, vet du mer exakt vilket plug-in som gör detta? Är själv intresserad av ett sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...