Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra program att strama film från dator via ipad/iphone till apple-tv?


stabilt12

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag använder min dator (MacBook Air -12) mest för att strama film till apple-tvn. För att datorn inte skall gå på högvarv så gör jag det via min ipad eller iphone.

Nu använder jag mig av ett program som heter Airvideo hd men det går inte med texten när jag kör via det? Någon som vet vad problemet är eller har tips på något annat program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg filmerna i iTunes på datorn och använd hemmadelning så kan appleTV'n hitta filmerna som filer direkt från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag använder min dator (MacBook Air -12) mest för att strama film till apple-tvn. För att datorn inte skall gå på högvarv så gör jag det via min ipad eller iphone.

Nu använder jag mig av ett program som heter Airvideo hd men det går inte med texten när jag kör via det? Någon som vet vad problemet är eller har tips på något annat program?

Se svar ovan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg filmerna i iTunes på datorn och använd hemmadelning så kan appleTV'n hitta filmerna som filer direkt från datorn.

Måste filmerna omvandlas? Försökte dra in filmer i itunes men det gick inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste filmerna omvandlas? Försökte dra in filmer i itunes men det gick inte.

 

Ja naturligtvis så måste dom det eftersom iTunes stöder inte format som man kan ladda ner från nätet.

Installera iFlicks så är kan du omvandla dom till iTunes vänligt format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...