Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glömt lösenord EFI


MikayilY

Rekommendera Poster

Hejsan allihopa!! :)

 

Nu är det så att min tjej har glömt huvudlösenordet till EFI (Bios), Så när jag håller ner någon kommando kombination på tangentbordet så kommer det upp en grå skärm med ett hänglås som vill ha en kod som hon inte har någon aning om vad den kan vara.. :(

 

Jag har Googlat massor och provat i princip allt men utan resultat.. :(

 

Eftersom datorn är inköpt i Indien av hennes föreldrar så har hon inte orginalkvittot kvar som Apple store vill att man ska ha för att få hjälp.. :(

 

Är det någon som har något förlag på hur vi skall gå till väga? :)

 

Det är en Macbook Pro med Retina skärm mod nr: A1286

 

Mvh

 

Micke & Samira

post-24063-0-00733300-1411313308.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta med kvittot på datorn och gå in till Apple.

Upplåsningskostnad tillkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta med kvittot på datorn och gå in till Apple.

Upplåsningskostnad tillkommer.

Joo, det hade ju varit det enklaste om hennes föräldrar inte köpt den i Indien o hon saknar orgnalkvttot. ;) Gör dom det inte om vi inte har orginalkvittot? och om dom skulle göra det, hur mycket tror ni att det skulle kosta? :)

 

Detta handlar om en fabriksny lagligt inköpt dator och inget stöldgods. :D Sedan att man inte har kvar alla kvitton till allt man köper här i livet måste ju dom förstå tycker man. :superirriterad:

 

Jag har fått mycket bra hjälp i detta forum och gillar det skarpt att folk är så hjälpsamma här. :D Hoppas att min magkänsla stämmer. :galetglad:

 

Tack på förhand!!

 

Mvh

 

Micke & Samira

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske funka hos Apple utan kvittot ifall den är rätt registrerad hos Apple. Finns det AppleCare, exempelvis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...