Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmen är konstig


iPhone4theboss

Rekommendera Poster

iPhone4theboss

Hej!

 

För någon vecka sedan så började min iPhone klydda efter att jag fått en fallskada på den. Trycker jag på hemknappen så blir den först svart men skiftar över till grå och sedan till sist vit.

 

Har även hänt att det slutat och att hemskärmen kommer upp men att 3 olika hemskärmar finns i samma skärm..

 

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till reparationsfirma så får du en ny skärmenhet (glas, touch & lcd), är det något annat fel så lär dom berätta det för dig. Men det är väldigt vanligt att både lcd och touch slutar fungera efter fallskada (men det byts som sagt ut ändå) och fungerar efter reparationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone4theboss

Bytade glas nyligen, touch fungerar som det ska - men skakar man telefonen så hörs det som att det finns bitar kvar av det gamla glaset under det nya glaset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytade glas nyligen, touch fungerar som det ska - men skakar man telefonen så hörs det som att det finns bitar kvar av det gamla glaset under det nya glaset.

 

Det har jag svårt att tro. Snarare handlar det om ett normalt ljud; det finns delar i telefonen som kan låta om man skakar på den.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...