Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipad och IOS 8


edomac

Rekommendera Poster

hej

har uppgraderat till IOS 8 och fick problem omgående med min ipad och min nätverk , wifi, hemma. Det hände aldrig förut med ISO 7

efter en stund surfande med Ipaden, så står det att det inte finns någon internet , alltså, det går inte att surfa på hemmets wifi.

det konstiga är att i inställningarna så står det allting rätt ( Uppkoplad till rätt nätverk osv osv ) men ingen internet.

 

vad kan det vara ?

 

detta hände precis efter uppdateringen ...

 

någon som vet ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vilken ipad har du?

 

Laddade ner 8.1 till frugans ipad 2, den blev mer eller mindre obrukbar. Min ipad air fungerar hur bra som helst dock.

 

Tycker inte att apple borde gett ut ios 8 till ipad 2.

 

Kan man jailbreaka in ios 7.1.2 till ipad 2an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad som kan orsaka problem med wifi men min iPad2 fungerar med 8.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den fungerar, men jämfört med ios 7 är den superseg. Har iof inte gjort en återställning, men tror inte det kommer att hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om nya Air2

 

Jag gillar tunnheten !! Kvalité känsla +++ & pigg som sjutton !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kör fortfarande IOS6 på min ipad mini. Är min oas i det nuvarande infernot ;) Har även en MacBook PRO med mavericks och en iphone 5c med iOS 8.1. Många bra funktioner i de senaste uppdateringarna, men vackert är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har uppdaterat min Ipad till 8.1. Nu funkar inte airplay. I Viaplay står det Airplay och Ipad. Ipad är markerad men inget händer när jag trycker på Airplay. På mina videon står det Apple TV men där överförs det inte heller till TV. Hemmadelning är på och jag kan se allt på Ipad men inte överföra. Har startat om modemet, TV:n, Ipaden. Inget hjälper. Med Macbook pro går det utmärkt.

 

Vad kan ha hänt! Många tycks ha liknande problem. Hur löser man dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har uppdaterat min Ipad till 8.1. Nu funkar inte airplay. I Viaplay står det Airplay och Ipad. Ipad är markerad men inget händer när jag trycker på Airplay. På mina videon står det Apple TV men där överförs det inte heller till TV. Hemmadelning är på och jag kan se allt på Ipad men inte överföra. Har startat om modemet, TV:n, Ipaden. Inget hjälper. Med Macbook pro går det utmärkt.

 

Vad kan ha hänt! Många tycks ha liknande problem. Hur löser man dem?

oj nej! Det var ju bara att dra i själva lilla fönstret med airpaly och då kom ju i menyn också Apple TV. inte alltid så lätt när det inte gick att se i menyn mer än Ipad och airplay. Nu fungerar det igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPad 2 är helt kass, efter uppdatering till 8.0

Blev lite bättre när jag uppdatera till 8.1, och några omstarter.

Ångrar djupt att jag gjorde denna uppdatering. 7:an var bra

 

Hade önskat det gick och backa tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPad 2 är helt kass, efter uppdatering till 8.0

Blev lite bättre när jag uppdatera till 8.1, och några omstarter.

Ångrar djupt att jag gjorde denna uppdatering. 7:an var bra

 

Hade önskat det gick och backa tillbaka

Lika illa här med min Ipad2. Men hustruns Air flyter på hur bra som helst. Grrr...

Finns inget sätt att jailbreaka eller nåt så man får tillbaks sjuan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag tycker att min Ipad 4 blivit stirrigare av iOS 8.1. den liksom stirrar snabbt precis som om den vill prestera snabbt utan att behärska det... Lite vilja men inte kunna...

Likaså så kraschar fortfarande Aftonbladet.se ... (kanske programmeringsfel från AB) men sidan får laddas om ofta pga krasch...

Expressen.se är fortfarande så att när man vill gå tillbaka intill startsidan genom backstep, så kommer den upp i topp på startsidan så det blir till att scrolla ned en massa om man hade kommit en bit ned på sidan man klickade på inslaget... Kanske Expressenscriptfel också... Störigt iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari kraschar på iPad 2, låser sig, sedan försvinner allt på sidan, och en liten rad talar om att sidan laddas om på nytt.

 

Händer oftast när jag läser nån tidning, typ aftonbladet, men har nu på senaste tiden även hänt när jag är här på forumet, jäkligt irriterande, för det går trögt som tjära

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får korrigera mitt svar ovan, för nu inträffade det igen, och texten lyder.

Webbsidan laddas om igen efter att ett problem inträffade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPad mini (första generationen) förlorar ibland multitouchgesterna. Reglaget i inställningar visar att multitouch är aktivit, men det fungerar först når jag slagit av och på det igen. Sedan iOS 8, även 8.1 eller vad det heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...