Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program hamnar utanför bildskärmen


Wibbskii

Rekommendera Poster

Jag har råkat ut för ett problem när jag kopplar bort min externa skärm. Ibland så hamnar vissa program utanför så att man inte ser dess översta del. Detta gör att jag kan inte maximera till den bärbara datorns skärm eller flytta programmet. Har ni något tips hur man kan göra det med tex ett kortkommando?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I menyn "Fönster" brukar det finnas kommandot "Zooma". Testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte i FileZilla tyvärr :(

Något annat bra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett kommande. Håller in cmd+alt+shift när man startar upp programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar ha liknande problem med VLC efter att jag kopplat ur min dator från min TV (Jo, kör old-school istället för AirPlay) ;) Efter man sett klart på filmer brukar jag stänga av VLC och sen dra ut kabeln ur porten... Vilket brukar resultera i att om jag startar VLC igen nu, utan min TV inkopplad, öppnas den upp "osynlig" i den andra skärmen - som inte finns liksom... Hade tokmycket problem med detta, tills jag testade att gå in i aktivitetshanteraren och "Tvinga Avstängning" vilket gjorde att VLC "nollställde sin position" antar jag och nästa gång jag testa öppna den kom den fram i rätt fönster så att säga...

 

Detta fungerade ett tag, fast inte nu längre... Så måste va noga med att "dra över" VLC till min huvudskärm, och innan jag stänger av det, dra ur kabeln till TV'n så jag ser att den stannar synlig.... Fett drygt. Men men - ska testa ditt kommando nästa gång å se om det hjälper här med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...