Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väder visas inte i notiscenter


Nipa03

Rekommendera Poster

Varför har jag tappat vädertjänsten som tidigare låg i rullgardinen (notiscenter)?

Någon fler som märkt av samma? Kanske till och med någon som sitter på en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat till ios8? Isåfall kan man ta bort och lägga till genom att scrolla längst ner och trycka på "ända"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har ios8 och kan inte välja att lägga till väder där. Finns ej som alternativ. Hade det förut och det var rätt bra faktiskt. Man kunde kolla vädret utan att låsa upp enheten.

 

Har en iPhone 5 om det har någon betydelse. Tjejen har en 4s men hon har inte haft det tidigare säger hon (och har det inte nu heller)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem... Min visar vädret just nu (se bild), men inte som innan då man kunde se en egen "väder sektion" längre ner.... Och nä, det går inte heller att lägga till en i "Edit"...

 

post-74999-0-59277100-1411071327_thumb.png

 

(iPhone 5)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också samma problem. Sökte lite och det verkar som om många andra har problemet också.

Jag startade om telefonen och efter det kom väderinformationen tillbaka. Den ser ut som på den bild davidredjoy la upp, men så tror jag det har sett ut för mig ett tag. Jag tror den fick det här enklare utseendet i iOS7.

Om man aldrig har sett väderinfo i notiscenter kan det bero på vilka inställningar man har. Jag har kommit fram till att man behöver göra följande inställningar:

  • Gå till "Inställningar - Integritetsskydd - Platstjänster" och aktivera platstjänster generellt och för väderappen.
  • Gå till "Inställningar - Allmänt - Bakgrundsuppdatering" och aktivera bakgrundsuppdatering generellt och för väderappen.

Sen finns det andra väderappar att prova. På bilden nedan ser man både den inbyggda väderinformationen och motsvarande info från appen Yahoo Väder.

post-36267-0-46836000-1411287021_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väder på både min ipad och iphone har försvunnit sen igårkväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner Yahoo väder och när denna dök upp i notiscentrum så kom även väder infon från "väderappen" dit likt för dig Sörppa. Jag hade redan innan godkänt bakgrundsuppdateringar och under intregritetsinställningar var det ok så jag vet inte varför det inte kom fram tidigare. Men som sagt, nu finns det där igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...