Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gmail eller inbyggda mailklien?


Lias08

Rekommendera Poster

Jag använder gmail (gmail appen) men enligt battery doctor den använder väldigt mycket batteri därför undrar jag om någon härinne använder iPhone 5 egna inbyggda mailklient och det fungerar bra? Tips på inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder gmail (gmail appen) men enligt battery doctor den använder väldigt mycket batteri därför undrar jag om någon härinne använder iPhone 5 egna inbyggda mailklient och det fungerar bra? Tips på inställningar?

Jag använder den inbyggda mailklienten på min iPhone 5 för både min Gmail och min Exchange-mail och det funkar fint! Vad är det för inställningar du funderar över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder den inbyggda mailklienten på min iPhone 5 för både min Gmail och min Exchange-mail och det funkar fint! Vad är det för inställningar du funderar över?

T ex att mail kommer automatiskt, iCloud är på push men på gmail kan jag välja "hämta".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den inbyggda mejlklienten kan ställas in för hämtning av mejl i olika intervall om man inte vill köra det som kallas för "push".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail har lagt ner exchange stödet om man inte är betalande användare och man får därför nöja sig med imap med manuell hämtning eller använda Gmail appen med push-stöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...