Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställ dina frågor om iOS 8!


maccswe

Rekommendera Poster

iPad kan jag inte svara om men inte tusan kommer det gå segt på en 5S heller!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Tre funderingar:

Får inte Handoff att fungera (iPad mini och iPhone 5), iCloud och bluetooth är på och inställningar på.

Mail - svep vänster, jag får alternativen "Mer-Flagga-Arkivera" i stället för "Mer-Flagga-Släng" (endast på ett konto av två) Vill ha funktionen "släng" på alla konton.

Inställningar - iCloud: Blir utloggad och behöver fylla i mitt lösenord på nytt med jämna mellanrum (både iPad och iPhone)

 

Någon som vet hur jag åtgärdar ovanstående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att man nu kan ringa via wi-fi. Någon som vet hur man aktiverar detta? Är det alla operatörer som stödjer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på hur iOS 8 flyter på en iPad 4 och iPhone 5S?

Har hittills hållt mig från att uppgradera på grund av rädsla för seghet, problem med batteri och appar..

Jag har en iPad Air och där är det ingen skillnad som jag märker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att man nu kan ringa via wi-fi. Någon som vet hur man aktiverar detta? Är det alla operatörer som stödjer detta?

Var väl en ny grej i enbart iPhone 6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste om det i nyhetsbrevet från MW, Sju nya saker med ios 8 som du kanske inte vet, som kom i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag den. Så här skriver dem.

Med iOS 8 kommer iPhone få inbyggt stöd för att ringa över wifi, en funktion som finns hos en del operatörer och gör att du kan ringa även där det saknas mobiltäckning men du har internetåtkomst, och även att du kan kringgå roamingkostnader utomlands genom att ringa via internet och betala som om du var hemma i Sverige. I Sverige har bland annat Tele2 redan stöd för detta via en fristående app men nu ska det alltså bli en inbyggd funktion. Det är dock upp till varje operatör att aktivera funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte familjedelning att funka.

Jag har aktiverat det från min iphone, lagt till frugan, hon får ett mail där det står

att klicka här för att godkänna eller liknande.

När man klickar på knappen i mailet kommer man bara till en sida där det står

att man ska klicka på knappen i mailet..????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väl en ny grej i enbart iPhone 6?

 

Jag läste att man nu kan ringa via wi-fi. Någon som vet hur man aktiverar detta? Är det alla operatörer som stödjer detta?

 

Läste att detta enbart fungerar med T-Mobile i USA & EE i England till att börja med...? Valet finns ju inte ens i "Phone Settings"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i någon artikel att Apple har ett "War Room" för att handskas med alla problem runt iOS8 som snappas upp på social media... Ett exempel var någon på Twitter som nämnt att just Family Share inte fungerade och hade taggat sitt tweet med #iOS8 vilket gjorde att dom fick ett direkt PM från en människa på Apple som jobbade i detta "War Room" och hjälpte dom direkt....

 

Tycker detta är stort, men dom kanske borde hjälpa till på alla Apple Forum med som finns runtom i världen... Här vi skriver mest om problem liksom....

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, "iCloud bibliotek(beta)" är aktiverat i både iPad och iPhone. Aldrig synkat bilder från iTunes så inget gick förlorat vid påslaget.

Märkligt! Jag har inte den inställningen varken på min iPhone eller iPad. Måste jag aktiverar icloud drive för att alternativet Library ska synas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara på meddelande direkt på notisen som ploppar upp på låst skärm. Man skulle ju dra åt något håll för att svara men ända jag får är om jag drar till vänster kommer krysset att radera meddelandet men inget om att svara !!! provat dra till vänster, höger, upp, och ner men inget som det ser ut på olika bilder att kommer en ruta med texten "svara" .. drar man åt höger kan man slå in sin kod så kommer man in i appen men om jag förstod allt rätt så skulle man kunna svara direkt från skärmen eller är jag bara snurrig ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har fått ett skumt fel efter uppdateringen till 8:an. Jag har två iPhone (5 och 4s), som här kopplade till samma iTunes-konto. Problemet är att det plötsligt ringer på båda telefonerna samtidigt. :tappahakan: Säkert bara någon inställning, men det är ganska irriterande.

Stäng av internetdelningen så slutar den andra att ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara på meddelande direkt på notisen som ploppar upp på låst skärm. Man skulle ju dra åt något håll för att svara men ända jag får är om jag drar till vänster kommer krysset att radera meddelandet men inget om att svara !!! provat dra till vänster, höger, upp, och ner men inget som det ser ut på olika bilder att kommer en ruta med texten "svara" .. drar man åt höger kan man slå in sin kod så kommer man in i appen men om jag förstod allt rätt så skulle man kunna svara direkt från skärmen eller är jag bara snurrig ????

Om du under Inställningar - Notiser - Meddelanden. Bockat av "Visa förhandsvisningar" så kan du inte dra till vänster för att svara på ett meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du under Inställningar - Notiser - Meddelanden. Bockat av "Visa förhandsvisningar" så kan du inte dra till vänster för att svara på ett meddelande.

okej skall genast ta en titt på det, Tack... funkade tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej skall genast ta en titt på det, Tack... funkade tack för hjälpen

Härligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått den enklare varianten av internet delning att fungera? Om man är inloggad med samma icloudkonto på både iphone och ipad så ska de tydligen dyka upp en "personal hotspot" på ipaden utan att behöva göra något eller aktivera internet delning. Det lyser med sin frånvaro hos mig!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått den enklare varianten av internet delning att fungera? Om man är inloggad med samma icloudkonto på både iphone och ipad så ska de tydligen dyka upp en "personal hotspot" på ipaden utan att behöva göra något eller aktivera internet delning. Det lyser med sin frånvaro hos mig!!

Samma här!

 

Haha så många funktioner som Apple annonserat och som inte finns eller fungerar =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått den enklare varianten av internet delning att fungera? Om man är inloggad med samma icloudkonto på både iphone och ipad så ska de tydligen dyka upp en "personal hotspot" på ipaden utan att behöva göra något eller aktivera internet delning. Det lyser med sin frånvaro hos mig!!

Vad menar du med att dyka upp?

Har man internetdelning aktiverat på iPhone ska det räcka med att gå in i inställningarna på sin iPad och i listan av wi-fi nätverk välja sin iPhone.

Det poppar inte upp någon dialogruta eller så utan lite manuellt arbete måste man göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska dyka upp en helt egen "rad" med iphone personal hotspot, där ska stå batteristatus på telefonen, mottagning osv osv. Det gör det inte. Man ska inte behöva aktivera någon internetdelning utan så länge man är inloggad på samma icloudkonto på ipaden och iphone ska denna funktionen finnas. Men det gör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Connecting your iPad or Mac to your phones personal hotspot is no longer a multi-step affair requiring that you create and use a network password. Now when your iPhone is close by, its name will automatically appear in the list of Wi-Fi networks in Settings on your iPad and in the Wi-Fi menu on your Mac.

 

To connect to its hotspot, just select it and voilà youre connected. It couldnt be simpler than that and once your try Instant Hotspot, youll be wondering how youve ever managed to live without it. As a bonus, when youre not using your iPhones cellular network iOS 8 automatically disconnects your devices to save battery life.

 

Det krävs dock att du är inloggad på samma icloud enheter enligt vad jag kunna läsa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska dyka upp en helt egen "rad" med iphone personal hotspot, där ska stå batteristatus på telefonen, mottagning osv osv. Det gör det inte. Man ska inte behöva aktivera någon internetdelning utan så länge man är inloggad på samma icloudkonto på ipaden och iphone ska denna funktionen finnas. Men det gör det inte.

Man måste visst aktivera internetdelning.

 

Detta är ren lögn för stänger jag av det så syns telefonen men jag får aldrig kontakt.

 

You don't need to enable Personal Hotspot on your iPhone for this feature to work.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste visst aktivera internetdelning.

 

Detta är ren lögn för stänger jag av det så syns telefonen men jag får aldrig kontakt.

 

You don't need to enable Personal Hotspot on your iPhone for this feature to work.]

 

Alltså den vanliga internetdelning finns och fungerar precis som förr. Det är " instant hotspot" som INTE fungerar. Det jag försöker få fram är om det är fler än jag som delar samma problem.

 

 

All you need to ensure is that your iPhone or iPad are logged into the same iCloud account.

So launch the Settings app, tap on iCloud, and ensure that both the devices are logged into the same iCloud account.

If you want to use to tether your iPad to your iPhones data connection, then launch the Settings app on your iPad. [Note: You don't need to enable Personal Hotspot on your iPhone for this feature to work.]

Tap on Wi-Fi. You should see your iPhone under Personal Hotspot just like before. You will notice that it displays the Wi-Fi network without the lock, and also shows the signal strength and the battery life of your iPhone as you can see in the screenshot below, which is a nice touch.

Tap on it to start using your iPhones data connection on your iPad. You will notice that it wont prompt you to enter a password to connect to the Wi-Fi network like the Personal Hotspot (reason why there is no lock symbol).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...