Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställ dina frågor om iOS 8!


maccswe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Kommer säkert dyka upp en hel del frågor om iOS 8 här dom närmaste veckorna och istället för att en ny tråd skapas hela tiden så kan det kanske vara bra att ha en samlad tråd för frågor om just iOS 8 (om det inte redan finns)?

 

Jag har en fråga gällande iCloud, tidigare (iOS7) så kunde man göra en backup av mobilen direkt ifrån telefonen och även se när den senaste säkerhetskopian gjordes. Jag har letat febrilt efter detta i inställningarna på min iPhone men hittar inget. Någon som vet hur man numera gör en backup direkt via telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Fråga, hur tar man bort senaste nr man har ringt när man trycker 2 ggr på hemmaknappen då syns det högst upp?

Jag raderade samtalshistoriken från luren men personer jag har senast ringt/smsat syns där ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, hur tar man bort senaste nr man har ringt när man trycker 2 ggr på hemmaknappen då syns det högst upp?

Jag raderade samtalshistoriken från luren men personer jag har senast ringt/smsat syns där ändå.

 

 

Vad jag har sett så verkar det inte gå. Snokade lite på reddit och fler som stör sig på detta, får hoppas att det kommer i en fix snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kommer säkert dyka upp en hel del frågor om iOS 8 här dom närmaste veckorna och istället för att en ny tråd skapas hela tiden så kan det kanske vara bra att ha en samlad tråd för frågor om just iOS 8 (om det inte redan finns)?

 

Jag har en fråga gällande iCloud, tidigare (iOS7) så kunde man göra en backup av mobilen direkt ifrån telefonen och även se när den senaste säkerhetskopian gjordes. Jag har letat febrilt efter detta i inställningarna på min iPhone men hittar inget. Någon som vet hur man numera gör en backup direkt via telefonen?

 

 

Ser att du har en iPhone 5 så kan fråga dig då, fungerar din parallax på dina bakgrundsbilder? kallas även Perspective Zoom... Det som gjorde att bakgrunden tidigare rörde sig för att skapa djup när du vinklade din iPhone...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vad jag har sett så verkar det inte gå. Snokade lite på reddit och fler som stör sig på detta, får hoppas att det kommer i en fix snart!

Tack, då är det inte bara min iPhone som har problem med detta :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ser att du har en iPhone 5 så kan fråga dig då, fungerar din parallax på dina bakgrundsbilder? kallas även Perspective Zoom... Det som gjorde att bakgrunden tidigare rörde sig för att skapa djup när du vinklade din iPhone...?

 

 

Jag hade det avstängt men slog på det nu och det fungerar alldeles utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kommer säkert dyka upp en hel del frågor om iOS 8 här dom närmaste veckorna och istället för att en ny tråd skapas hela tiden så kan det kanske vara bra att ha en samlad tråd för frågor om just iOS 8 (om det inte redan finns)?

 

Jag har en fråga gällande iCloud, tidigare (iOS7) så kunde man göra en backup av mobilen direkt ifrån telefonen och även se när den senaste säkerhetskopian gjordes. Jag har letat febrilt efter detta i inställningarna på min iPhone men hittar inget. Någon som vet hur man numera gör en backup direkt via telefonen?

 

 

Hittade svaret på min egna fråga, det ligger under settings-icloud-backup. Förstår inte hur jag missade det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

jag märkte något konstigt efter uppgraderingen. Om man öppnar Numbers och väljer nytt dokument och ska skriva in en siffra i en cell (alltså väljer det första inmatningsalternativet som betyder siffror) då finns inte noll med på tangentbordet! Alltså det finns bara 1-9. om jag inte ser helt fel...

får ni samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, hur tar man bort senaste nr man har ringt när man trycker 2 ggr på hemmaknappen då syns det högst upp?

Jag raderade samtalshistoriken från luren men personer jag har senast ringt/smsat syns där ändå.

Hittade den, inställningar>epost/kalender/kontakter och avaktivera under kontakter "visa i appväxlare".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den, inställningar>epost/kalender/kontakter och avaktivera under kontakter "visa i appväxlare".

 

 

Snyggt! Trist bara att man inte kan rensa utan måste avaktivera funktionen helt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Snyggt! Trist bara att man inte kan rensa utan måste avaktivera funktionen helt...

Det lär komma på uppdatering att radera oönskade kontakter därifrån :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har fått ett skumt fel efter uppdateringen till 8:an. Jag har två iPhone (5 och 4s), som här kopplade till samma iTunes-konto. Problemet är att det plötsligt ringer på båda telefonerna samtidigt. :tappahakan: Säkert bara någon inställning, men det är ganska irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har fått ett skumt fel efter uppdateringen till 8:an. Jag har två iPhone (5 och 4s), som här kopplade till samma iTunes-konto. Problemet är att det plötsligt ringer på båda telefonerna samtidigt. :tappahakan: Säkert bara någon inställning, men det är ganska irriterande.

 

Det är inget fel utan någonstans i installationen har du godkänt att dina enheter ska göra så.

Eftersom jag antar att du har samma Apple-ID på bägge så delar dom med sig av sms och samtal.

Hur man stänger av det vet jag däremot inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur den nya tangentbordsfunktionen Quick-type aktiveras? Jag får nämligen inga ordförslag när jag skriver t.ex ett sms :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur den nya tangentbordsfunktionen Quick-type aktiveras? Jag får nämligen inga ordförslag när jag skriver t.ex ett sms :/

 

Fungerar inte på svenska utan enbart engelska.

Ladda ner Fleksy och testa det istället.

Tänk bara på att du laddar ner svenska med appen och sen aktiverar det i Inställningar i iOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag hade det avstängt men slog på det nu och det fungerar alldeles utmärkt!

 

Tänka sig, jag var tvungen att stänga av det och aktivera det igen för att det ska fungera... Bara en bug alltså, tack för svaret :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är inget fel utan någonstans i installationen har du godkänt att dina enheter ska göra så.

Eftersom jag antar att du har samma Apple-ID på bägge så delar dom med sig av sms och samtal.

Hur man stänger av det vet jag däremot inte.

Misstänkte det, men hur stänger jag av delningen. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte det, men hur stänger jag av delningen. Någon som vet?

 

 

Hittat någon lösning? Försökte googla lite på det men hittade nada faktiskt. Aldrig hört talas om att man kan göra sådär ö.h.t =)

 

Hoppas iaf att det löser sig, det låter sjukt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänka sig, jag var tvungen att stänga av det och aktivera det igen för att det ska fungera... Bara en bug alltså, tack för svaret :P

 

 

Bra att det löste sig =)

 

Så lite så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som kan sätta på detta? Eller stöds enbart USA just nu? Jag hittar nada i min telefon:

 

http://www.cultofmac.com/295511/switch-ios-8s-icloud-photo-library-right-now/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som kan sätta på detta? Eller stöds enbart USA just nu? Jag hittar nada i min telefon:

 

http://www.cultofmac.com/295511/switch-ios-8s-icloud-photo-library-right-now/

 

Vad är det du inte kan sätta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du inte kan sätta på?

Kolla länken, iCloud photo library jag har enbart My photo Stream samt photo sharing att välja på.

 

Om du ser i länken så finns ett alternativ till som heter photo library där iCloud sparar ned samtliga bilder i valfri kvalité.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat ett lagom irriterande fel i Bilder-appen: jag har ca 11000 bilder på min iPad, som jag synkat över från min iMac. Dessa är förstås grupperade i ett antal händelser och jag har även synkat över ansikten. Både "Händelser" och "Ansikten" finns som album efter uppgraderingen till iOS 8, men ordningen inne i dessa album lyckas jag inte förstå... Händelserna är inte sorterade i kronologisk ordning och ansiktena är inte sorterade i bokstavsordning... Det är med andra ord aningen svårt att hitta just det man söker efter...

 

Förmodar att det kommer rätta till sig i nästa uppdatering.

 

Skall man ge denna feedback till Apple, kanske? Hur gör man det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla länken, iCloud photo library jag har enbart My photo Stream samt photo sharing att välja på.

 

Om du ser i länken så finns ett alternativ till som heter photo library där iCloud sparar ned samtliga bilder i valfri kvalité.

 

Tydligen ett problem får några.

https://discussions.apple.com/thread/6539400

 

Jag ser valet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...