Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nått gick snett under uppdateringen till iOS 8!


maccswe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Uppdaterade igår min iPhone 5 till iOS 8 och har märk ett problem. Imorse när jag drog till jobbet så var den helt fulladdad dvs 100%. Men när jag var framme en timme senare så var den nere på 20%! Allt jag gjorde var att surfa i 20 min, svarade på några mail 10 min och lyssnade på spotify hela resan.

 

Nu har den stått på 18% i säkert en timme utan att den har gått ned något mer så jag gissar att batteriikonen visar helt fel och att något måste ha blivit fel under uppdateringen? Gjorde den OTA (over the air) och jag funderar på hur jag ska gå tillväga för att göra en clean install?

 

Ska jag:

 

Göra en säkerhetskopiering på allt, ställa in telefonen som ny och radera allt innehåll. Sen när den är klar så tar jag in backupen igen? Eller kommer samma skit in i telefonen igen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har mycket på din iPhone så kan det vara indexeringen av dina appar, filer och bilder som gör att mobilen käkar batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om telefonen och ladda fullt. Händer samma sak igen?

 

 

Japp samma sak tyvärr. Den dog igår kväll så den var fulladdad från morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har mycket på din iPhone så kan det vara indexeringen av dina appar, filer och bilder som gör att mobilen käkar batteri.

 

 

Har 32GB och har 19 GB ledigt så är inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tror inte det är problemet faktiskt, gissar på att något inte blev rätt under installationen med tanke på att den stod på 18% under så lång tid..... Och jag hade ett liknande problem under ios 7 och då använde jag den där guiden. Då var dock problemet att när batteriet var nere på allt mellan 1-20% så kunde den dö närsom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet hur jag gör en clean install? Som jag skrev om i sista stycket på mitt första inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör en återställning av telefonen och sedan laddar in iOS på nytt utan att ladda in din säkerhetskopia. Musik, app:ar etc får du enkelt tillbaks genom att synka med iTunes i datorn. Om du inte synkar mot datorn men har iTunes i molnet kan du hämta ner köpt musik igen därifrån. Köpta app:ar går alltid hämta ner igen från App Store, den minns vad man köpt tidigare...

Mail, kontakter etc. får du tillbaks när du synkar mot iCloud igen, om du har detta.

Om allt verkar funka så kan du testa köra in säkerhetskopian..
Tror inte ett sådant här fel handlar om något skräp som kopieras i säkerhetskopian utan bara att batteriet inte hängt med under uppdateringen och har med installationsprocessen att göra, installationen ska ju radera filer sen... Men om installationen inte raderar de temporära installationsfilerna kan man få göra om allt. Dessa filer kommer inte med i säkerhetskopia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör en återställning av telefonen och sedan laddar in iOS på nytt utan att ladda in din säkerhetskopia. Musik, app:ar etc får du enkelt tillbaks genom att synka med iTunes i datorn. Om du inte synkar mot datorn men har iTunes i molnet kan du hämta ner köpt musik igen därifrån. Köpta app:ar går alltid hämta ner igen från App Store, den minns vad man köpt tidigare...

Mail, kontakter etc. får du tillbaks när du synkar mot iCloud igen, om du har detta.

Om allt verkar funka så kan du testa köra in säkerhetskopian..

Tror inte ett sådant här fel handlar om något skräp som kopieras i säkerhetskopian utan bara att batteriet inte hängt med under uppdateringen och har med installationsprocessen att göra, installationen ska ju radera filer sen... Men om installationen inte raderar de temporära installationsfilerna kan man få göra om allt. Dessa filer kommer inte med i säkerhetskopia...

 

 

Stort tack för ett grymt svar!

 

En fråga dock, om allt verkar funka, finns det någon anledning att testa att köra in säkerhetskopian efter att jag har kopierat in musik,bilder etc igen?. Jag kör med icloud så har backup på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, säkerhetskopian behövs inte få in om du har fått in allt det du behöver på andra sätt...

 

Säkerhetskopian innehåller SMS, iMessage och sparade inställningar från applikationer, exempelvis sparade banor i spel och sånt. Dessa försvinner om du gör en nyinstallation och synkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...