Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetooth påslagen vid uppdatering


CLS

Rekommendera Poster

Varje gång jag uppdaterar mina iPads med ny version av iOS, så även med iOS 8, så slås bluetooth på som standard. Jag använder inga tillbehör med bluetooth och vill ha funktionen avaktiverad. Till min fråga nu, när jag slår av bluetooth dyker ett meddelande upp om att med bluetooth påslaget så blir precisionen av positioneringarna bättre (eller nåt i den stilen). När man ser en skylt med en sådan uppmaning så känns det som bluetooth skall vara på trots inga tillbehör används. Någon som vet mer om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag hört nu i iOS8 är ju att BT måste va på för att Handoff ska fungera med OSX Yosemite sen när det släpps...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den rutan kommer upp även för Wifi om wifi är av... Inget att bry sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den rutan kommer upp även för Wifi om wifi är av... Inget att bry sig om.

Varför ha en funktion som inte används påslaget som dessutom drar på batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag uppdaterar mina iPads med ny version av iOS, så även med iOS 8, så slås bluetooth på som standard. Jag använder inga tillbehör med bluetooth och vill ha funktionen avaktiverad. Till min fråga nu, när jag slår av bluetooth dyker ett meddelande upp om att med bluetooth påslaget så blir precisionen av positioneringarna bättre (eller nåt i den stilen). När man ser en skylt med en sådan uppmaning så känns det som bluetooth skall vara på trots inga tillbehör används. Någon som vet mer om detta?

Nej, vet inget mer än att fler ärr irriterade på att Apple slår på BT vid uppdateringarna vare sig man använde det för eller sen efter.

 

Har för mig OS X gjorde något liknande ett tag under uppdateringarna. Trots att man slagit av platshanteringen (location), så slog de på den vid uppdateringar. Mkt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BT sätts alltid igång efter varje uppdatering, har nog gjort det sen iOS 6 har jag för mig.

 

En sak jag dock undrar är om BT krävs för Handoff mellan iPads och iPhone.

Jag får inte igång SMS och Telefon via iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...