Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte återställa telefonen


iMartin

Rekommendera Poster

Började ladda ner iOS 8 via itunes med mobilen inkopplad via synk-kabel. På mobilen så kom installations-statusbaren upp men sen försvann mitt internet (strömavbrott)

 

Nu kan jag inte starta om min mobil alls. Den visar att jag ska ansluta till itunes men itunes säger att det inte går att ansluta till iphones programuppdaterinsserver.

 

Hottar inget på nätet som hjälper mig heller. Just nu är min 4s väldigt nära att åka ut genom balkongen för den duger inte till något annat :angry:

 

Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha lite tålamod och prova igen med itunes. Halva världen sitter och uppdaterar till IOS8 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha lite tålamod och prova igen med itunes. Halva världen sitter och uppdaterar till IOS8 nu.

Ja, imorgon förmiddag lär det vara lugnare, när hela USA har gått och lagt sig. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

provade att trycka på alla j---a knappar under tiden som jag körde in usb sladden och nu dyker det upp en ruta som säger att telefonen är i återhämtningsläge...blixtlampan har fått neurotiska anfall och blinkar som en tok...

 

går det att "ångra" återhämtningsläget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pallar inte. nu raderar och återställer jag skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kul det är när det inte ens går att återställa den :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Argghhh!" är nog årets sämsta rubrik på en tråd. Jag rapporterade den till moderator, men inget hände. Då utgår vi från att det ska se ut så här i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att trycka in minusvolymknappen, startknappen och hemknappen samtidigt.

Om det funkar i det här fallet vet jag såklart inte, men så lyckades jag lösa ett liknande problem förut när en uppdatering av iOS7 falerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Argghhh!" är nog årets sämsta rubrik på en tråd. Jag rapporterade den till moderator, men inget hände. Då utgår vi från att det ska se ut så här i fortsättningen.

Tack för nomineringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan inte vara här jämt

Och kassa rubriker, skit i att svara i dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började ladda ner iOS 8 via itunes med mobilen inkopplad via synk-kabel. På mobilen så kom installations-statusbaren upp men sen försvann mitt internet (strömavbrott)

 

Nu kan jag inte starta om min mobil alls. Den visar att jag ska ansluta till itunes men itunes säger att det inte går att ansluta till iphones programuppdaterinsserver.

 

Hottar inget på nätet som hjälper mig heller. Just nu är min 4s väldigt nära att åka ut genom balkongen för den duger inte till något annat :angry:

 

Någon som har en lösning?

samma hände med pojkens 5s,bara o ha tålamod o vänta o försöka igen sen,det är väldig hög belastning iaf dom första timmarna,så prova igen på morgonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det brukar vara köbildning på linjen och stillestånd när Apple har släppt en uppdatering, så jag är inte ett dugg förvånad över att iTunes är segt med att nå sig själv på internet... Vi talar ju om miljoner som uppdaterar samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

vad kul det är när det inte ens går att återställa den :angry:

 

Var samma sak för mig igår men nu har jag uppdaterat utan problem... Även när man återställer telefonen så behöver den ha kontakt med en iTunes-server, blir den kontakten störd på något sätt så kan uppdateringen/återställningen avbrytas...

 

Man kan såklart bli irriterad när telefonen slutar funka och det inte finns något sätt att omedelbart att ordna det igen men å andra sidan så har kontakten med servern en del fördelar, tex gör det svårare att använda en stulen iPhone...

 

Ha tålamod, idag kommer det nog fungera alldeles utmärkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vad det ju så att nerladdningen och uppdateringen var igång men datorn förlorade uppkopplingen pga strömavbrott. Mobilen fick fnatt, den gick inte att starta om precis som om en inte hittade startskivan. Det gick till slut men väl i itunes gick det inte att ansluta till uppdateringsservern.

 

Sen försvann mobilen helt från itunes och jag kunde fortfarande inte starta om mobilen. Den kom till äpplesymbolen, sen startade den om sig själv gång på gång.

 

Nu står jag med en mobil som är helt obrukbar. Köpa ny? Knappast :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Argghhh!" är nog årets sämsta rubrik på en tråd. Jag rapporterade den till moderator, men inget hände. Då utgår vi från att det ska se ut så här i fortsättningen.

Men, vad var det där nu då? Får vi bara ≈ 40min på oss? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Nu står jag med en mobil som är helt obrukbar. Köpa ny? Knappast :armskeptisk:

Nej det ska du såklart inte behöva. Men du kanske har hunnit få ordning på luren sedan den 18:e?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo till slut så startade den och dök den upp i itunes med iOS8 (trots att det avbröts mitt i uppdateringen) installerat OCH återställd på så sätt att alla sms, bilder, mejl etc var borta.

 

Valde att göra en återställning från en säkerhetskopia och trodde då att iOS7 skulle installeras men 8an låg kvar ändå med mejl, bilder och annat återställt. Dock var alla 3e parts appar borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo till slut så startade den och dök den upp i itunes med iOS8 (trots att det avbröts mitt i uppdateringen) installerat OCH återställd på så sätt att alla sms, bilder, mejl etc var borta.

 

Valde att göra en återställning från en säkerhetskopia och trodde då att iOS7 skulle installeras men 8an låg kvar ändå med mejl, bilder och annat återställt. Dock var alla 3e parts appar borta.

 

Man har aldrig kunnat återställa till en tidigare version av iOS.

Att apparna är bort är väl inget bekymmer utan dom synkar du in med iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Jo till slut så startade den och dök den upp i itunes med iOS8 (trots att det avbröts mitt i uppdateringen) installerat OCH återställd på så sätt att alla sms, bilder, mejl etc var borta.

 

Valde att göra en återställning från en säkerhetskopia och trodde då att iOS7 skulle installeras men 8an låg kvar ändå med mejl, bilder och annat återställt. Dock var alla 3e parts appar borta.

 

Och därför man skall ha en säkerhetskopia :borstatanderna:

 

Helst skall man även se till att säkerhetskopia lokalt på disken förutom iCloud-säkerhetskopian. Detta gör man manuellt i iTunes men det kanske du redan har koll på. Då får man även fråga om man vill säkerhetskopiera apparna...

 

Hursomhelst - bra att det löste sig till slut :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo till slut så startade den och dök den upp i itunes med iOS8 (trots att det avbröts mitt i uppdateringen) installerat OCH återställd på så sätt att alla sms, bilder, mejl etc var borta.

 

Valde att göra en återställning från en säkerhetskopia och trodde då att iOS7 skulle installeras men 8an låg kvar ändå med mejl, bilder och annat återställt. Dock var alla 3e parts appar borta.

Säkerhetskopian innehåller inte iOS-systemet. Applikationerna ligger på App Store och på iTunes i datorn, du får tillbaks dem när du synkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...